Lauri Teder • 24 aprill 2019

AT&T kaotas kliente ja jäi prognoosidele alla

AT&T esindus New Yorgis  Foto: EPA

Maailma suurima telekomifirma AT&T möödunud kvartali tulemused ei vastanud Wall Streeti analüütikute ootustele, kliente kaotati pea kõigis tegevusvaldkondades.

USA telekomituru liidri müügitulu suurenes esimeses kvartalis tervelt 18%, 44,83 miljardi dollarini, kuid jäi alla 45,11 miljardi suurusele koondprognoosile. Arvatust kehvem tulemus oli muuhulgas tingitud ettevõtte mobiilsideäri jõulisest nutitelefonide sooduskampaaniast. Teisalt paisutasid allahindlused tolle äriharu klientide hulka 80 tuhande võrra, kuigi analüütikud olid oodanud kõigest 44 tuhande uue kliendi lisandumist.

Suur väljavool toimus aasta alguses aga AT&T teleteenuste valdkonnas: tasulise TV pakettide tellijate arv kahanes esimeses kvartalis 544 tuhande võrra, seda peamiselt striimimisteenuste nagu Netflix ja Amazoni Prime Video populaarsuse tõttu. Wall Streeti prognoosi järgi oleks kadu pidanud piirduma 385 tuhande tellijaga.

Pärast möödunud aastal teostunud 85 miljardi dollari suurust suurtehingut - filmistuudio Warner Bros ja telekanalite HBO ja CNN emafirma Time Warneri omandamist - on AT&T pannud palju rõhku oma enam kui 170 miljardi dollari suuruse võlakoorma vähendamisele. Esimeses kvartalis suutis grupp maksta tagasi 2,3 miljardit dollarit. Samal eesmärgil müüs AT&T hiljuti 1,43 miljardi dollari eest tagasi osaluse voogedastusteenuses Hulu ning asus otsima ostjat oma New Yorgis asuvale 2,2 miljardi dollarisele kontorihoonele.

AT&T aktsia hind vähenes kolmapäeval 4,08% ja peatus 30,79 dollari tasemel.

Hetkel kuum