Aavo Kärmase (vasakul) ja Veiko Räime juhitav Enefit Green on seniste andmete põhjal tekitanud investorites suurt huvi.
Foto: Andras Kralla
Kui keskmiselt on 2021. aastal Eesti ettevõtetele väljastatud igakuiselt 200–380 LEI-koodi, siis septembris, kui muu hulgas vabanes suur hulk pensioniraha, suurenes väljastatud LEI-koodide arv 528-ni.
Roheenergiatootja Enefit Greeni minek börsile tekitab paljudes kindlasti rõõmu, aga küsimused tekivad juba prospekti esimestest ridadest, kirjutab Äripäeva venekeelse sõsarlehe Delovõje Vedomosti börsitoimetaja Dmitri Fefilov.
Dividendinvestor.ee-i asutaja ja endine fondijuht Märten Kress küsis Enefit Greeni aktsiaemissiooni kohta kolm kriitilist küsimust, millele ta IPO prospektis vastust ei saanud. Nüüd on ettevõtte juhatuse liige neile ka vastuse andnud.
Aastaid räägitud kuulujutt, et Enefit Green tuleb börsile, sai eile hommikul järsku teoks. Vaatame siis lähemalt, miks mina oma raha sinna panna tahan ja juba märkisin aktsiaid üle 10 000 euro eest.
Autode tellimine Euroopast on viimastel aastatel jõudsalt kasvanud. Põhjuseid on mitmeid: ostukäitumine on liikunud alates Covid-19 pandeemiast veebi, autot ei pea kohapeal otsimas käima, suurem mudelite ja varustusevalik ning nõudlus-pakkumus suhtest tulenevalt parem hinnatase. Ka Eesti maksukeskkond (CO₂-põhine automaks) suunab ostuotsuseid teadlikumaks – pelgalt ostuhinnast enam ei piisa, vaid vaadata tuleb kogukulu (TCO).