Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ehitajad liidavad Tallinna ja Helsingit

    JuhtkiriFoto: Anti Veermaa

    Tallinna ja Helsingi ühendamise plaanid võiks kiirelt lauale lüüa, kirjutab Äripäev juhtkirjas. Äri ei tunne piire niikuinii.

    Hoolimata sellest, et ­Tallinna–Helsingi tunnel pole veel ideest reaalsuseni jõudnud, on Talsingi majanduslikus argipäevas juba sündimas. Äripäeva arvates on see hea põhjus kiirelt lauale tuua kõik jutuks olnud koostööideed ja kiirendada püsiühenduste rajamist.
    Talsingile viitab näiteks täna ilmunud Palga TOP, mis reastab suurimat palka maksvad firmad ja enim teenivad tippjuhid. Ühe huvitava tõsiasjana paistis tänavusest enam kui 600 firmat reastanud pingerivist välja, et ehitusfirmade seas on kõrget töötasu maksvaid ettevõtteid märkimisväärselt palju ning parimat palka maksvad firmad pakuvad oma teenuseid Põhjamaades, näiteks Soomes.Soomes toimetava ja enam kui 3300eurost kuupalka maksva Stipendi juhatuse liikme Janar Kirsi sõnul pole ehitusbuumis hoogsalt arenevas põhjanaabrite pealinnas ühtegi suuremat objekti, mida eestlased kellu ja mördiga rajada ei aitaks. Firma on aastaga kasvatanud palka siinsest keskmisest kiiremini ehk enam kui kümnendiku võrra.
    Läbipaistvad hanked
    Siinsete ettevõtjate lahetagune tegevus iseloomustab hästi seda, kuidas ettevõtete liikumisele ja koostööle annab suuna turg ja sealsed tingimused. Kiired ühendused, usaldusväärne maksekultuur, kus pole vaja inkassot arve tasumise tagamiseks, sealne hankekultuur, mis on märksa läbipaistvam kui meil.
    Kui Eestis ostab riik hangetega soodsaimat hinda, kuigi selle negatiivsetele mõjudele on ettevõtjad aastaid tähelepanu juhtinud, siis põhjanaabrid ostavad väärtust. Nende allianss-hanke meetod soosib läbipaistvust ja koostööd osalejate vahel – peamised osalised sõlmivad omavahel lepingu ning töötavad sealtmaalt edasi ühe organisatsioonina ja jagavad riske. 15st kõrgemat palka maksvast ehitusettevõttest töötab enamik üle lahe. Valdkonna liidrite keskmine töötasu on konsultatsiooniäride ning IT-sektori järel kolmandal kohal, moodustades 3553 eurot kuus. Seejuures on ehitusfirmade keskmine palk Eestis kolm korda madalam.
    Elu kahes riigis korraga
    Ent liiklus toimib ka vastassuunas ning iseloomustab ka teisi valdkondi. Näiteks eile kirjutas Äripäev kaaneloos, kuidas soomlased oma ettevõtted Eestisse rajavad. Infotehnoloogia-, kinnisvara- ja nõustamisärid rajavad järjest enam siia oma staabi. Lisaks võidule maksudelt, väiksematele kuludele, värskemale õhkkonnale ja odavamale kinnisvarale toovad siia kolijad esile eestlaste usinust ja vähest bürokraatiat. Nii polegi harv, et soomlased elavad kahes riigis korraga – asutavad lisaks kodukohale äri siin ning koos Soomes asuva emafirmaga pakutakse siit teenuseid, muu hulgas ka Soome. Paide linna jagu ehk 7000 soomlast kannab taskus Eesti ID-kaarti.
    Ehkki ärid juba piire ei tunne, võiks koostöö areneda nii valitsuste kui ka ka näiteks omavalitsuste tasandil. Ja miks ei võiks Eesti ja Soome ühiselt tuua siia Forbes 5000 ettevõtete peakontoreid? Miks mitte mõelda ühisele parkimiskorraldusele? Tallinna–Helsingi tunnel on aga konkreetne projekt ja idee, mille rajamiseks tasuks odava raha aeg ära kasutada. Selle asemel, et lasta enda suunas näppu viibutada, et ideid ju pole ja ilma nendeta pole mõtet laenu võtta, võiks lasta Ahto Lobjaka sõnastatud Eesti Sampol sündida.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Caterpillar kohandab ootusi pärast USA ehitusbuumi jahenemist
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.