Äripäeva reklaamiosakonna kommunikatsiooniteenuse pakkumine B2B klientidele, millega on plaanis täismahus välja tulla uuest aastast, ei mõjuta toimetuse tööd ja sõltumatust, kinnitab juhtkirjas Äripäeva toimetus.
Meie tegevuse juhtlauseks on ja jääb edasi „ausalt ja kartmatult“. Meie ajakirjanikud tegutsevad edasi Eesti ajalehtede seas kõige rangema eetikakoodeksi alusel.
Küll aga tunnistame, et tegime kommunikatsiooniteenuse osutama hakkamisel ise kommunikatsioonivea.
Me ei informeerinud avalikkust uuest teenusest, lastes esimesena asjast kirjutada ja meie sõltumatuse kahtluse alla seada ERRil esmaspäevase uudisega „Äripäev asutas kommunikatsiooniagentuuri, toimetus eitab koostööd“.
Nagu iga teisegi toote turuletoomiseks, on reklaamiosakond seda mõtet vaaginud mitu kuud, on tehtud testmüüke, osaletud turust ülevaate saamiseks mõningatel hangetel – neid küll seni võitmata. Kuid plaanisime asjast teatada aasta lõpus, mil teenuse osutamiseks kogu pakett ja võimekus loodud.
Me ei jõudnud seetõttu informeerida laiemat avalikkust uue teenuse reeglitest, mis ütlevad, et Äripäeva toimetus on oma otsustes sõltumatu ja reklaamiosakonna teenusega loodav sisu läbib toimetusse jõudes valikusõela sarnaselt ükskõik mis teise materjaliga. Reeglitest, mis ütlevad, et see teenus ei sisalda mingilgi kombel jõudmist Äripäeva sisulehekülgedele paberis või veebis. Pidades ise seda elementaarseks, ei tulnud me selle peale, et keegi võiks selle reegli kahtluse alla seada. Õpime.
Me anname endale aru, et Äripäeva kaubamärgi all kommunikatsiooniteenuse pakkumine võib tekitada olukorra, et Äripäev esindab reklaamiosakonna kaudu mõne ettevõtte huve ja seesama Äripäev kajastab toimetuse kaudu sõltumatult sellesama ettevõttega seotut. Erinevad inimesed on küll kahes rollis, aga seesama Äripäev ehk meie tugev kaubamärk on mõlema taga.
Peale selle, kuidas asjad on, on oluline ka see, kuidas need välja paistavad.Seetõttu on kommunikatsiooniteenuse tarvis registreerimisel eraldi domeen ja parasjagu vaadatakse üle, mis kujul ja missuguses esitluses uus loodav B2B agentuur kommunikatsiooniteenust uuest aastast pakkuma hakkab. Igal juhul saab see teoks viisil, mis ütleb klientidele üheselt, et Äripäeva sisu ja pakutav kommunikatsiooniteenus ei ole omavahel ühenduses. Anname teada.
Ajakirjanduslik sõltumatus on meie brändi alus. Selleks, et seda sõltumatust hoida, peame me olema ka majanduslikult sõltumatud ning praeguste globaalsete mängureeglite muutumise ajal peame ise muutumises olema.
Seetõttu peab toimetus normaalseks nii bränditud sisu või sisuturunduse artiklite või ka B2B kommunikatsiooniteenuse pakkumist reklaamiosakonna poolt. See on ettevõtlus, mis on vajalik sõltumatu hea ajakirjandusliku sisu tegemiseks. Kuid see peab alluma selgetele reeglitele, mis ütleb, kust jookseb piir toimetuse ja klientidele pakutavate teenuste vahel.
Äripäeva jaoks on piir selge: makstud sisu on ajakirjanduslikust eristatud ning paikneb veebis ja paberis selleks ettenähtud kohas. Muu sisu on toimetuse loodud ja seda ei saa dikteerida ükski klient ega isegi meie omanik. Mitte, et ta seda kunagi teinud oleks, üle 250-aastase ajalooga Skandinaavia suurim meediafirma Bonnier teab ajakirjanduse põhireegleid. Seda teame meie ka. Juba 27 aastat.
Seotud lood
Jaanuaris alustas iseseisva äriüksusena tegevust Äripäeva meediakontserni kuuluv sisuturundusagentuur Bonnier2B, uue üksuse eesmärk on teenindada ärikliente, kes soovivad jutustada oma ettevõtte lugu.
Reklaamiagentuuri La Ecwador tegevjuht Heily Aavik ja loovjuht Taavi Lehari võtavad Äripäeva raadio värskes saates luubi alla järgmise aasta turundusstrateegia ja eelarve koostamise ning annavad soovitusi, kuidas kitsamal ajal targalt toimetada.