Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pealinna prügiäri põrutab (Sara)puusse

    JuhtkiriFoto: Anti Veermaa

    Keskerakonna plaanitav seadusemuudatus võib pealinna prügihäri praegusest veelgi kehvemini lehkama panna, leiab Äripäev juhtkirjas.

    Kui jäätmeseadust muudetakse Keskerakonna ministri Mailis Repsi ettepaneku kohaselt, võib Tallinna prügimajanduses tekkida linna monopol, mida kaunistavad keskerakondlasest abilinnapea Arvo Sarapuu kõrvad.
    Äripäev tuletab nii riigis kui ka Tallinna linnas võimul olevale Keskerakonnale meelde, et tasuta asju pole olemas: on ainult tasutud asjad. Nii linn kui ka riik lubavad „tasuta“ asju maksumaksja raha eest, aga maksumaksja on oma raha ise teeninud, mitte kuskilt niisama saanud.
    Nii et selle tasuta asjade jutu võiks lõpuks ometi ära unustada – see on ehe vale ja puhas puru silmaajamine. Põhjuse seda uuesti meelde tuletada annab Arvo Sarapuu lubadus peagi pealinnas tasuta prügi vedama hakata. Ka tasuta ühistransporti pole olemas, see on maksumaksja rahaga kinni makstud.
    Repsi ettepanekus muuta jäätmeseadust viisil, mis võimaldaks jäätmekorralduses edaspidi sisetehinguid, võib näha soovi mängida Tallinna prügimajandus otseteed Sarapuu ja tema vahmiili sülle. Euroopa Liidu direktiivid nimelt sedasorti sisetehinguid ei keela.
    Küll aga need seni olnud lubamatud meil: praegu peab omavalitsus prügiveo korraldamiseks riigihanke korraldama. Nii Äripäev kui ka Eesti Ekspress on näidanud, et äkitselt pealinna hankeid võitma hakanud tundmatu ettevõte on varjatult seotud abilinnapea Sarapuuga.
    Puhtaid käsi ja puhast nägu
    Toimetus ei usu ülearu entusiastiliku Sarapuu lubadust oma äridest taanduda ja üksnes poliitikale pühenduda. Asi pole mitte selles, et Arvo Sarapuu poja nimi on samuti Arvo Sarapuu – väidetavalt poja kätte tahaks abilinnapea oma ettevõtmised jätta – ja segadused on ette garanteeritud.
    Kui ajakirjandusel on õigus ja Sarapuu on seni pealinna prügiäris osalenud varjatud osaluste kaudu ning peresuhteid ja muid sidemeid ära kasutades, ei ole formaalne kõrvaleastumine kindlasti see, mis kohemaid kõik küsimärgid maha võtaks.
    Küll aga näeksime hea meelega, et Sarapuu astuks kõrvale poliitikast: paneks maha abilinnapea ametikoha. Kui ta ise ei taipa seda teha, peaks Keskerakonna juht, juhtumisi ka peaminister Jüri Ratas talle soovitama seda teha – vähemasti seni, kuni prokuratuur on ajakirjanduses esitatud materjalisse ja tõenditesse süvenenud.
    Äsjased uudised räägivad Sarapuude pere äride – ka Arvo Sarapuu abikaasa Kersti Sarapuu on korraga nii poliitiku kui ka ettevõtja – õnnelikust käekäigust Paides. Nimelt loobus Paide linna ujula renoveerimisest ja hakkab teenust sisse ostma perekond Sarapuu firmadelt.
    Kersti Sarapuu võib ju väita, et tema pole erakonnakaaslastest linnajuhtide otsuseid mõjutanud, aga kahjuks ei mõju see ülearu usutavalt. Isegi kui asjad on läbini ausad, peavad nad ikkagi ka ausad välja paistma. Praegu ei paista.
    Oleme varem juhtkirjas öelnud, et Arvo Sarapuu ärid on nüüd ka Jüri Ratase valitsuse mure: ühe ettevõtjast poliitiku korruptsioonikahtlus heidab varju tervele peaministriparteile. Tõsiasi, et korruptsioonikahtlus Arvo Sarapuud ennast üleüldse ei häiri, viitab ajast ja arust paradigmale, mis niigi mitmete kriminaalkaristuste ja –süüdistustega koormatud peaministriparteile au ei tee: kuni pole vangi pandud, pole varas. Puhast nägu ja puhtaid käsi hindav poliitiline kultuur eeldaks Sarapuult tagasiastumist poliitiliselt ametikohalt – mitte aga tasuta taevamanna lubamist kohalike valimiste lähenedes.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.