Automaksuga kokku korjata kavatsetav rahahunnik on suur ning kipub kõnelema sellest, et ennekõike kehtestatakse maks ikkagi selleks, et eelarveauke lappida. Tuleb teha paremini, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Äripäev möönab, et printsiibis on automaks igati loogiline maks, eriti kui käsitleda seda ühekorraga nii vara kui saastamise maksustamisena. Praktika on paraku märksa ebaloogilisem – raske on leida automaksu vormi, mis ühelt poolt teenib ka muud eesmärki peale riigikassa täitmise, ent teisalt ei löö ühtegi ühiskonnagruppi ebaproportsionaalselt palju.
Turismiettevõtjate ja automüüjate kõrval leidub teisigi ärisid, millele värske koalitsioonilepe kaikaid kodaraisse loobib. Samal ajal kerkib esile mitu suunda, kus tegutsevatel ettevõtjatel on oodata tulusaid aastaid.
Plaanitaval automaksul on mõte siis, kui anname arutelu käigus koalitsioonilepingusse kirjutatud lihtlausele sisu ega lähene teemale ühekülgselt, kirjutab Veho ASi tegevjuht ja juhatuse liige Keijo Kaasik.
2025. aasta kevad jääb börsiosalistele meelde järsu hüppega volatiilsuses. Kuid mitte kõik finantsinstrumendid ei kannatanud selle „palaviku“ all. Poliitilised uudised, tariifisõjad ja ebakindlus raputasid paljude börsiosaliste närve, ent olukord püsis stabiilne optsioonide, eriti nullpäevase kehtivusajaga (0DTE) segmendis, mille puhul ennustati probleeme, mis võiksid võrrelda 2008. aasta ülemaailmse kriisiga.