• OMX Baltic0,00269,28
  • OMX Riga1,84932,66
  • OMX Tallinn−0,071 753,02
  • OMX Vilnius0,18990,97
  • S&P 5000,645 667,2
  • DOW 301,8540 954,48
  • Nasdaq 0,218 509,34
  • FTSE 100−0,228 164,9
  • Nikkei 2250,241 275,08
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0096,37
  • OMX Baltic0,00269,28
  • OMX Riga1,84932,66
  • OMX Tallinn−0,071 753,02
  • OMX Vilnius0,18990,97
  • S&P 5000,645 667,2
  • DOW 301,8540 954,48
  • Nasdaq 0,218 509,34
  • FTSE 100−0,228 164,9
  • Nikkei 2250,241 275,08
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0096,37
  • 12.04.23, 15:27

Kui automaks, siis mitte kaua mõeldud kööbakas

Automaksuga kokku korjata kavatsetav rahahunnik on suur ning kipub kõnelema sellest, et ennekõike kehtestatakse maks ikkagi selleks, et eelarveauke lappida. Tuleb teha paremini, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kui automaks, siis mitte kaua mõeldud kööbakas
  • Kui automaks, siis mitte kaua mõeldud kööbakas
  • Foto: Anti Veermaa
Äripäev möönab, et printsiibis on automaks igati loogiline maks, eriti kui käsitleda seda ühekorraga nii vara kui saastamise maksustamisena. Praktika on paraku märksa ebaloogilisem – raske on leida automaksu vormi, mis ühelt poolt teenib ka muud eesmärki peale riigikassa täitmise, ent teisalt ei löö ühtegi ühiskonnagruppi ebaproportsionaalselt palju.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele