• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,00%6 227,42
  • DOW 300,00%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,47%8 815,71
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,71
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,00%6 227,42
  • DOW 300,00%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,47%8 815,71
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,71
  • 17.09.12, 08:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Taskila: kuhu lendab Eesti ja Euroopa?

Nii Estonian Air kui ka meie partnerid ja konkurendid Euroopas on viimasel paaril aastal pidevalt rambivalguses. Tuhapilved, pankrotistumised, ühinemised – igale lennunduse  käekäigust huvitunule tulevad need märksõnad kindlasti tuttavad ette, kirjutab Estonian Airi juht Tero Taskila.
Odavlennufirmad lendavad enamasti seni, kuni nende tegevust mingil kujul toetatakse. Pelgalt kulu ja nõudluse suhe on nende firmade valiku aluseks. Oma koduturu vajadust silmas pidav rahvuslik lennufirma ei saa seevastu lähtuda pelgalt kulust ja hetkenõudlusest. Jätkusuutlik liinivõrk eeldab stabiilset nõudlust, mis arvestab ka hooajalisust.
Seetõttu on teatud kindlate liinide teenindamise ja elujõulise ärimudeli ülesandega lennufirmade valikus omamoodi portfelli loomine. Kui ühel liinil on madalhooaeg, tuleb see kompenseerida nõudlusega mõnel teisel. Eesti turu väiksust silmas pidades on seega liinivõrgustiku säilitamisel ja arendamisel üks valik meelitada lisanõudlust väljastpoolt.
Usun, et kui suudame Estonian Airi eesmärgid kavandatud kujul ellu viia – pakkuda Eesti inimeste ja ettevõtete vajadusi arvestavaid lennuühendusi jätkusuutlikul moel, hindavad meie jõupingutusi ka kliendid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mis on olnud lennunduses viimaste aastate proovikivid? Mis on Eesti turu eripära? Kuidas kitsaskohti lahendada? Mis muutused Estonian Airi ootavad? Loe esmaspäevasest Äripäevast.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele