Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kõiki mune ei tasu ühte korvi panna
Kui Venemaa osatähtsus Eesti kaubanduspartnerite hulgas suureneb, küsitakse sageli, missugune on ideaalne väliskaubanduse struktuur. Määrav on hoopis see, kui palju väärtust suudab Eesti toota, kirjutab Euroopa Komisjoni kaubanduse peadirektoraadi direktor Signe Ratso.
Tüüpiliselt lisab kaupadele rohkem väärtust toote arendus, tehnoloogiline töötlus ja disain, samuti logistika, turundus ja kaubamärgistamine, samas kui lihtne kokkupanek on küll tööjõumahukas, ent lisab vähim väärtust. Tüüpiline näide on iPod, mis on küll kokku pandud Hiinas, ent vaid 3% selle väärtusest on Hiinas toodetud.
Kus Eesti väliskaubandusel veel arenguruumi on, seda loe tänasest Äripäevast.