Seekordses Äripäeva Raadio saates "Energiatund" tuleb juttu ärist, millest riik võiks lahkuda. Nimelt elektriautode laadimistaristust, mille rajamisega sööstis Eesti aastaid tagasi maailmakaardile.
Eesti kerkis elektriautode laadimisvõrguga maailmakaardile seitse aastat tagasi. Toona rajatud ELMO autode laadmisvõrk tuleb peagi uuesti enampakkumisele, ettevõtjad ja konkurentsiamet soovitavad selle tüki kaupa müüa.
Foto: Scanpix
Toona riigi eestvedamisel rajatud ELMO laadimisvõrk müüdi eelmisel aastal riigifirmale Elektrilevi, kes peab selle peagi taas müügile panema. Miks peaks riik laadimisvõrgu ärist väljuma ja kuidas võrgustik taas ahvatlevalt oksjonile panna, sellest juttu teemegi.
Konkurentsi tagamiseks võiks endise ELMO laadimistaristu maha müüa osade kaupa. Igal juhul ei tohi see võrk jääda Eesti Energia kätte, kirjutab Luku-Expert OÜ juhatuse liige Riho Ever.
Riigile kuuluvate ettevõtete valitsemisega on Eestis natuke paremini kui nii mõnelgi eraettevõttel. Hädad ettevõtetes aga algavad, kui nõukogu, juhatus või omanikud tulevad oma rollist välja, räägiti saates „Soraineni sagedus“, mis keskendub ettevõtte hea juhtimise ja valitsemise tavale.