• Jaga lugu:

    Eesti mängis maanteetranspordi arenguvõimalused naabritele maha

    Eesti Rahvusvaheliste autovedajate Assotsiatsiooni nõukogu esimees Einar Vallbaum, Äripäeva Logistikauudiste juht Tõnu Tramm ja OÜ Lohelend analüütik Harli Uljas.Foto: Äripäev

    Alates 2013. aastast pole Eesti maanteetranspordi sektor kasvanud vaatamata SKT jõudsale kasvule mitte üks põrm, samal ajal kui Lätis on see kahekordistunud, Leedus aga suisa neljakordistunud, selgub OÜ Fintruck tellitud uuringust.

    Uuringust selgub, Eesti maanteetranspordi teenuste maht on püsinud saja miljoni euro juures nagu kännu taga juba alates 2013. aastast. Läti mahud olid tol hetkel Eestiga veel samal tasemel, kuid täna on need kasvanud kaks korda, ehk 200 miljoni euro lähedale. Leedu maht oli juba toona Eestist ja Lätist neli korda suurem, ehk umbes 400 miljonit eurot. See hakkas aga hüppeliselt kasvama aastatel 2015-2016 ning tõusis aastaks 2019 juba 1,2 miljardi euroni. Ehk Leedu tõus toimus täpselt samal ajal, kui Eesti tõstis diislikütuse aktsiisi.
    „Sellel on väga otsene seos. Eesti mängis oma diiselkütuse maksutõusuga lõunanaabritele trumbid kätte ja seda on äärmiselt kurb tõdeda. Kui nüüd uus valitsus ei muuda aktsiislangetuse ajutist otsust püsivaks, tekib küsimus, kas autotransport Eestis üldse ellu jääb,“ tõdes ERAA nõukogu esimees Einar Vallbaum saates Ärikliendid roolis.
    „Kui Leedu suurima transpordifirma konsolideeritud käive oli 2019. aastal 945 miljonit eurot, Läti suurimal vedajal 176 miljonit, Eesti suurimal aga vaid 26 miljonit eurot. Leedu riik teenis 2020. aasta teises kvartalis maanteetransporditeenuste ekspordi ja impordi vahena 625 miljonit eurot, Läti 133, Eesti aga vaid 9 miljonit eurot. Need on numbrid, mis räägivad iseenda eest,“ tõdes teine saatekülaline, kõnealuse uuringu autor, OÜ Lohelend analüütik Harli Uljas.
    "Ärikliendid roolis" saadet toetab Neste Eesti, saatejuht on Tõnu Tramm.
    Kuula saadet siit:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
USA aktsiate pika mõõnaperioodi lõpetas rallinädal
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Sunly juht ametnikele: otsustage ja kaitske otsuseid ka kohtus, aga lõpetage venitamine
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Venemaa autovedajad virelevad siseturul
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.