Obskuurne majandus: Jaapanil on plaan kalmaarijäätisega maapiirkondi elavdada
Jaapan elavdab maapiirkondi ja sealset majandust jäätistega, aga mitte mingi šokolaadi- või vaniljemaitselisega, vaid näiteks musta kalmaari tindi maitselise jäätisega.
Jaapanis võib mõnes piirkonnas ka hapendatud sojaubade maitselist jäätist saada.
Foto: Scanpix
See pole kaugeltki šokeerimiseks. Musta kalmaari tindi jäätis näiteks maitsebki kohalikele päriselt ka. Ja peabki maitsema, et jabura maitsega jäätise kaudu turiste meelitada, et nemadki saaksid tõelise kohaliku eripäraga tutvuda.
Obskuurne majandus ütleb: “Kiirustage, seltsimehed unetud, kiirustage!” Võiks liialdatult öelda, et 1968. aastal tehtud film “Mehed ei nuta” ennustas ette tänapäeva suurt trendi.
Hiinas toimub palju lääne inimesele düstoopiana mõjuvat. Isegi suunamudijate majandamine. Nimelt on Hiinas suunamudimine praegu noorte number üks unistuste töö.
Tervisekindlustus ei ole enam pelgalt hüve – see on muutumas tööandja konkurentsieeliseks, mida ootavad nii noored spetsialistid kui ka kogenud töötajad. Mida tervisekindlustus tegelikult katab, kuidas on töötajate ootused viimastel aastatel muutunud ja kuidas see kõik mõjutab tööandja brändi?