Artikkel
  • Bolt: rohepöörde aluseks on jätkusuutlik mõtlemine kui ettevõtte üks põhiväärtuseid

    Möödunud aastat võiks võrrelda pika misjoniretkega, mil koputasime erinevate Bolti osakondade ustele ning püüdsime enda “rohekuulutusele” järgijaid leida. Seda suurem on rõõm, et tänaseks oleme leidnud hulga kaasarääkijaid — võib öelda, et isegi evangeliste — erinevatest Bolti meeskondadest üle kogu maailma. Oleme jõudnud kollektiivsele arusaamisele, et jätkusuutlikkus peab olema põimitud äristrateegiasse, tootedisaini ning organisatsioonikultuuri rohujuuretasandil.

    Rohetiigri pilootprogrammiga liitumise eel olime teinud esimesed sammud Bolti kui ettevõtte süsinikujalajälje vähendamiseks. 2019. aasta septembris lansseerisime rohestrateegia nimega Green Plan, mille raames tegime kõik Bolti sõidud Euroopas süsinikuneutraalseks. See oli alustuseks hea lahendus, suure mõjuga ning kiirelt teostatav, kuid paari aastaga oleme jõudnud arusaamisele, et offsetting iseeneses on kaotamas sisulist mõju ja väärtust ning ettevõtted peavad palju enam ellu viima sisulisi muutusi, et päriselt positiivset mõju saavutada. Sellest lähtuvalt seadsime endale eesmärgiks defineerida Bolti rohestrateegia 2.0 koos konkreetsete keskkonnaeesmärkide ja tegevuskavaga.
    Algul tundus meile Boltis suurema rohepöörde käimalükkamine täiesti hoomamatu ülesandena. Kust üldse hakata pihta ettevõtes, mis tegutseb enam kui 40 riigis ja 200 linnas üle maailma ja arendab kolme erinevat ärisuunda? Kuidas juhtida hüperkasvu faasis olles tähelepanu jätkusuutlikkusele, kui kogu meeskonna fookus on kasvul ja laienemisel? Alustuseks panime kokku kolmeliikmelise initsiatiivgrupi — moodustasime sustainability meeskonna.
    Loodetud tähelendu loomulikult kohe ei tulnud. Ekslesime tükk aega pimeduses ning nii mõnigi kord jõudsime omadega tupikusse. Muutuse juhtimine organisatsioonis on kahtlemata väga keeruline protsess. Muutused algavad tippjuhtkonnast ja strateegilistest eesmärkidest — ilma selleta on väga keeruline äriüksuste juhte veenda oma äritegevust sisuliselt kestlikumaks muutma. Meie viga oli püüda paika panna liiga ambitsioonikas keskkonnalubadus tulevikuks. See ajas tõenäoliselt meid kõiki veidi segadusse, sest keegi meist ei oska ennustada, milline ettevõte on Bolt 20-30 aasta pärast.
    Protsessi käigus mõistsime, et kaugelevaatav visioon on vajalik, kuid päriselt ja kohe saame muutust luua läbi väikeste tegude. Vastutustundliku ettevõtte kuvandi peab Bolt välja teenima järjepidevalt sisulisi tegusid tehes, mitte loosunglikke lubadusi välja hõigates. Rohetiiger aitas meil väga detailselt ära kaardistada keskkonnamõjud, mille põhjal panime paika esmased tegevused ja eesmärgid lähiaastateks. Need tegevused on arusaadavad ja päriselt saavutatavad, mistõttu saime neile ka meeskonna toetuse taha. Tegevuskavas on näiteks pilootprojekt pakendiringlussüsteemi integreerimiseks Bolt Food rakendusse, kontoritesse prügi sorteerimise süsteemi loomine ja rohekategooria “Green” lisamine sõiduteenuse rakendusse erinevates linnades jpm.
    Rohekategooriat, kuhu koondasime madala CO2 heitkogusega sõidukid nagu hübriidid ja elektriautod, katsetasime esmalt Leedu pealinnas Vilniuses. Varasemalt läbi viidud kliendiküsitluse põhjal teadsime, et huvi jätkusuutlikumate transpordiviiside vastu on olemas, kuid täna on klient veel hinnatundlik ning pole nõus rohelisema teenuse eest rohkem maksma. Sel põhjusel võrdsustasime kategooria hinna tavakategooriaga ning selleks, et rohkem juhte julgustada kategooriaga liituma, otsustasime aasta lõpuni rohekategoorias sõitvatelt taksojuhtidelt mitte teenustasu võtta. Piloot oli väga edukas: sõitude arv rohekategoorias kahekordistus ning nõudlus kategooria vastu kasvab jätkuvalt iga kuu.
    Positiivne üllatus meie jaoks oli sõiduteenuse meeskondade kaasatus rohe- või elektriautode kategooriate loomisel. Tõestasime hüpoteesi, et kui keskkonnahoidlikkus ja ärihuvi toetavad üksteist, siis nendel hetkedel ei ole rohe-lähenemiste rakendamine keeruline. Akadeemia lõpuks on Boltil rohekategooriad aktiivsed kahekümnes linnas üle maailma, sealhulgas ka näiteks Nairobis, Keenias.
    Tagasi vaadates oleme aasta jooksul pika sammu edasi astunud. Oleme läbi pikkade arutluste, selgituste, vaidluste, rõõmustamiste ja ka vahel nördimuste järel jõudnud ühtsele arusaamisele, et positiivse muutuse loomiseks peab jätkusuutlik mõtlemine olema ettevõtte väärtuste üks alustalasid. Oleme uhked, et mitmed rohetegevused on tänaseks juba ellu viidud, aga mõistame, et oleme siiski alles veel roheteekonna alguses. Arengute kiirendamiseks oleme hetkel palkamas rahvusvahelise kogemusega Sustainability ehk jätkusuutlikkuse valdkonnajuhti.
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Estonian Cell sai üle 20 miljoni euro kahjumit
Puitmassitootja Estonian Cell lõpetas eelmise aasta üle kolmandiku võrra kahanenud käibe juures ligi 23 miljoni euro suuruse puhaskahjumiga.
Puitmassitootja Estonian Cell lõpetas eelmise aasta üle kolmandiku võrra kahanenud käibe juures ligi 23 miljoni euro suuruse puhaskahjumiga.
Bolt teeb veel ühe sammu IPO poole, varub 220 laenumiljonit
Bolt Technology on taganud 220 miljoni euro suuruse krediidiliini, mis aitab Eesti mobiilsusettevõtte sõnul valmistuda avalikuks pakkumiseks, kirjutas Bloomberg.
Bolt Technology on taganud 220 miljoni euro suuruse krediidiliini, mis aitab Eesti mobiilsusettevõtte sõnul valmistuda avalikuks pakkumiseks, kirjutas Bloomberg.