Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Välisfirmad on suurimad reklaamiandjad Eestis

    «Eesti reklaamiturg on tegelikult väike,» rääkis BMFi suunajuht Mari Tarum-Seilenthal, «kui ütleme näiteks mõnele välisfirmale, et too kuulub Eestis suuremate reklaamiandjate hulka, teeb ta suured silmad ja väidab, et oma arust pole ta siin turul peaaegu üldse raha kulutanud.»
    Reklaamituru käive oli möödunud aastal Tarum-Seilenthali hinnangul suurusjärgus 87 miljonit krooni, millest ligi 6% moodustas ajakirjanduse enda reklaam. 1995. aasta reklaamikäive on tema sõnul tunduvalt suurem, kindlat numbrit ei soostunud BMFi suunajuht aga nimetama enne, kui agentuur on kokku pannud lõplikud käesoleva aasta tulemused. Erinevate reklaamiagentuuride hinnangul on reklaamituru käive käesoleval aastal suurusjärgus 100--120 miljonit krooni.
    BMFi uuringu põhjal moodustavad ligi 60% reklaamiturust ajalehed ja 10% ajakirjad. Televisiooni osakaal reklaamiturul on 26% ja välireklaamil 6%.
    Televisiooni reklaami osakaalu määramisel ei ole Tarum-Seilenthali sõnul võetud arvesse Makarov Muusik Managemendile kuuluvat Tipp TVd, kes reklaamis esimesel poolaastal peamiselt iseennast. «Viimastel kuudel on nende olukord selles osas märgatavalt paranenud, eetrisse on ilmunud ka teisi reklaame peale nende endi oma,» märkis Tarum-Seilenthal tunnustavalt.
    Reklaamituru uurimusse pole BMF seni kaasanud raadioreklaami, mida on Tarum-Seilenthali sõnutsi raske jälgida. Ta märkis, et raadioreklaam lisandub uuringusse teise poolaasta tulemustes. Mujal maailmas ei kaasata reklaamituru uuringutesse üldse raadioreklaami, kuna tuntud kaubamärgid reklaamivad end raadios harva. Reklaami seisukohalt on raadio eelkõige kohaliku tähtsusega infokandja, kus edastatakse peamiselt kuulutusi.
    «Aasta lõplikud tulemused reklaamituru osakaalu suhtes ei erine üldjoontes esimese poolaasta tulemustest,» kinnitas Tarum-Seilenthal.
    Tema sõnutsi reklaamisid esimesel poolaastal ennast televisioonis kõige enam hulgimüügifirmad. Esikohta hoidis BMFi uuringu põhjal Procter & Gamble, kulutades reklaamikampaaniaks ligi kuus miljonit krooni. Teist ja kolmandat kohta hoidsid enda käes samuti välisfirmad -- Dandy üle kolme miljoni krooniga ja Masterfoods ligi 2,8 miljoni krooniga. Esimese Eesti firmana küündis neljandale kohale Eesti Loto 2,7 miljoni krooniga.
    Tarum-Seilenthal märkis, et aasta lõpuks võib suuremate reklaamijate järjekord muutuda, kuid pingerea koosseis jääb tõenäoliselt endiseks. Potentsiaalne kukkuja võib olla Masterfoods, kes on ennast teisel poolaastal senisest vähem reklaaminud.
    «See on üsna loogiline,» andis oma hinnangu suuremate reklaamijate pingereale ASi Kolm Karu tegevdirektor Olav Osolin. «Procter & Gamble ja Unilever on esimeste seas peaaegu kogu Euroopas, samuti kuuluvad lotofirmad alati esiviisikusse,» sõnas ta.
    Trükimeedia osas on esimesel poolaastal kõige enam raha reklaami alla paigutanud Eesti Tubakas, ligi 1,5 miljonit krooni, ja Philips üle miljoni krooni. Eesti Mobiiltelefon on ligikaudu 900 000 krooniga kolmandal kohal.
    Trükimeedias hoiab reklaamikäibe pingerea esikohta enda käes Eesti Ekspress, kelle reklaamikäive oli esimesel poolaastal oli ligi 20 miljonit krooni.
    Tarum-Seilenthali hinnangul jääb Ekspress reklaamikäibelt esimesele kohale ka aasta koondtulemustes. Sama kindel on tema sõnul ka Äripäeva teine ja Postimehe kolmas koht. Ülejäänud kohad pingereas võivad tema sõnul muutuda kolme üle-eestilise väljaande -- Rahva Hääle, Eesti Sõnumite ja Eesti Päevalehe -- ühinemise tõttu.
    Venekeelsetest väljaannetest on suurima reklaamikäibega Den za Dnjom, mille esimese poolaasta reklaamikäive ulatus üle viie miljoni krooni. Ajakirjadest juhib reklaamikäibe pingerida Ärielu nelja miljoni krooni suuruse reklaamikäibega esimesel poolaastal.
    BMFi uuringus märgitud tulemuste arvutamisel on Tarum-Seilenthali ütlusel silmas peetud väljaannete ametlikku reklaamihinnakirja. Tegemist on seega teoreetilise brutokäibega, mis ei pruugi kajastada päris üheselt tegelikku situatsiooni turul. Uuringus ei kajastu hinnasoodustused, mida väljaanded võimaldavad lepingus reklaamiagentuuridele. Samuti ei ole arvestatud, et firmad, kes toovad väljaandesse reklaami ilma vahenduseta, saavad mingi soodustuse.
    «Tegelikku reklaamikäivet Eestis ei tea keegi, seda saab hinnata vaid ametliku hinnakirja alusel,» märkis Olav Osolin. ASi Vatson & Vatson meediadirektor Raigo Piiber ütles, et agentuurid suhtuvad BMFi uuringutesse ettevaatlikult. «Samas ei tee keegi praegu konkureerivat uuringut ja mingid üldised suurusjärgud saab BMFi kaudu teada,» sõnas ta. «Nagu öeldakse: on olemas suured valed, väikesed valed ja statistika,» lisas ta.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.