Elektronmüük tähendab seda, et kaupu ei müüda enam mitte niivõrd posti teel, kuivõrd kaubaga on võimalik tutvuda kodus arvutiekraani vahendusel.
Algul on tegemist liikumatute kaubakujutistega, millega saab telefoni teel ühendada müüja hääle. Edaspidi muutuvad kujutised liikuvaks ning neile lisandub automaatne kaubatutvustus.
Soovitud kauba eest makstakse üha vähem posti teel ning selle asemele tulevad pangaühendus, Internet-raha ja tavaline kontomüük.
Hea ühenduse tõttu ei pruugi inimesed enam kauplusesse kaupa ja hindu vaatama minna ning see tähendab, et tulevikus tuleb ilmselt ka tavalistel kauplustel töö ümber korraldada.
Tunduvalt peaks edaspidi paranema ka kaupade kättetoimetamine.
Kuna tellimus ei ole enam antud posti kaudu, vaid telefoni teel, siis toiduainete tellimus peaks olema täidetud paari tunni jooksul ning välismaa ladudest tellitud kaup peaks pärale jõudma paari päevaga.
Mõistes telefoni teel müümise eeliseid, otsustaski Põhjamaade suurim postimüügifirma Ellos esimesena üle minna uuele kommutaatorsüsteemile, mis reastab ootel olevate klientide kõned valgustabloole.
Samuti on Ellos proovinud enda kasuks tarvitusele võtta Interneti poolt pakutavad võimalused. Näiteks Internetis on Ellose kodulehekülg, kus on olemas põhiinfo ja kust saab tellida ka reklaamkataloogi.
Ellos on mõelnud selle peale, et tulevikus teenindada Põhjamaades kõiki kliente, kelle käsutuses on personaalarvuti Interneti vahendusel. KL
Seotud lood
Reklaamiagentuuri La Ecwador tegevjuht Heily Aavik ja loovjuht Taavi Lehari võtavad Äripäeva raadio värskes saates luubi alla järgmise aasta turundusstrateegia ja eelarve koostamise ning annavad soovitusi, kuidas kitsamal ajal targalt toimetada.