• OMX Baltic0,34%302,4
  • OMX Riga−0,19%886,9
  • OMX Tallinn0,48%2 067,03
  • OMX Vilnius−0,16%1 192,54
  • S&P 5000,00%6 033,11
  • DOW 300,00%42 515,09
  • Nasdaq 1,52%19 701,21
  • FTSE 100−0,42%8 838,37
  • Nikkei 2250,59%38 536,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,89
  • OMX Baltic0,34%302,4
  • OMX Riga−0,19%886,9
  • OMX Tallinn0,48%2 067,03
  • OMX Vilnius−0,16%1 192,54
  • S&P 5000,00%6 033,11
  • DOW 300,00%42 515,09
  • Nasdaq 1,52%19 701,21
  • FTSE 100−0,42%8 838,37
  • Nikkei 2250,59%38 536,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,89
  • 06.02.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Õhukaubaveo liider on SAS

SAS Cargo kaubaveomaht kasvas eelmisel aastal 1994. aastaga võrreldes ekspordi osas 2,3 korda ja impordi osas 1,3 korda.
Alar Poldi sõnul imporditi SASi lennukitega eelmisel aastal Eestisse 582 tonni kaupu, eksporditi ainult 161 tonni.
Põhilised impordiartiklid olid elektroonika, ravimid, autoosad, kosmeetika, riided ja lilled. Põhiline eksportkaup oli eelmisel aastal värske kala.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tallinna lennujaamast saadud andmetel on SAS Cargo käes praegu 35 protsenti õhukaubavedude turust ja ta on kindlalt esikohal kõigi Tallinnasse lendavate lennukompaniide hulgas.
Lufthansa Cargo esindaja Meelis Koitmäe sõnul imporditi eelmisel aastal Lufthansa kaudu 107 tonni kaupu ja eksporditi 48 tonni. Koitmäe sõnul Lufthansa Cargo impordi- ja ekspordiartiklid sisuliselt kattuvad, peamised kaubagrupid on elektroonika ja kala. Eelmisel aastal Lufthansa Cargo impordimaht 1994. aastaga võrreldes oluliselt ei muutunud. Seevastu ekspordi osas toimus poolteisekordne kasv. Hetkel on Lufthansa Cargo käes üheksa protsenti õhukaubavedude turust.
Käesoleval aastal loodab firma oma turuosa suurendada. Koitmäe sõnul on seda plaanis saavutada müügipoliitika agressiivsemaks muutmisega.
Finnairi ja eriti Estonian Airi kaubavedudega seotud probleemideks pidas Alar Polt nende väikest ülemaailmset võrku. Poldi sõnul on SASi ja Lufthansa transpordihinnad enam-vähem võrdsed, kuid kõrgemad kui Estonian Airil.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele