• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 08.03.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Silja tulevik on Läänemerel

«Me ootame, et tänavused majandustulemused oleksid märkimisväärselt paremad kui 1995. aastal ning et järgmine aasta tuleks veelgi parem,» ütles Silja peadirektor Jukka Suominen.
Suominen avaldas neljapäeval antud pressikonverentsil veendumust, et sügavaim kriis kontsernis on möödas ning kasuminäitajad hakkavad paranema.
«Kontserni majandusnäitajad olid möödunud aastal eriti halvad. See tuleneb peamiselt sellest, et 1990. aastatel alustatud rahvusvahelised huvireisid on toonud pidevalt suurt kahjumit. Huvireisid on nüüd lõpetatud, kuid see läks väga kalliks maksma,» ütles Suominen.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Silja kontserni kuuluv Silja Line lõpetas möödunud aasta samuti kahjumiga. Kontserni kahjum pärast erakorralisi eraldisi oli 94 miljonit marka, võrrelduna 92 miljoni margase kasumiga eelnenud aastal.
Reisijate arv Silja liinidel kerkis möödunud aastal rekordilise 5,6 miljonini, juurdekasv tuli peamiselt Soome turult.
Estonia katastroof andis ennast endiselt tunda eelkõige hinnasurve näol Rootsi turul. Piletite hinnad hakkasid möödunud aasta lõpul siiski tõusma.
Estonia katastroofi toimumise aastal oli Silja kahjum 124 miljonit marka.
Suominen ütles, et pärast Estonia katastroofi olid nii Silja kui tema peamine rivaal Viking Line sunnitud järsult piletihindu alandama.
Viking Line'i maksude-eelne kasum 31. oktoobril 1995 lõppenud eelarveaastal oli 79 miljonit marka, võrrelduna 221 miljoni margaga eelnenud aastal.
Silja Line on turuliider Soome ja Rootsi vahelises laevaliikluses. Möödunud aastal kerkis Silja turuosa 63 protsendini. AP-STAREL-BNS

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele