Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Statoili müügistrateegia

    Bensiinimüügi kasumimar-ginaal on sulanud kiiremini kui enamikus teistes majandusharudes. Kütusefirma turul püsimise vältimatu eeldus on investeerimine müügipoliitikasse, mille esitatud argumentide tulemusena peaksid neljarattaliste omanikud tulema oma liikuri janu kustutama just selle firma tanklasse.
    Müügistrateegia paremaid pooli esitles Eestis paar päeva tagasi Norra riikliku kontserni Statoili tütarfirma Eesti Statoil. «Täitsime oma lubaduse,» viitavad firmaesindajad mõni kuu tagasi välja antud veksli -- langetada bensiini maailmaturuhindade langedes ka siin müüdava kütuse hinda -- lunastamisele.
    Bensiini 95E liitri hinda langetas Statoil 10 senti, ülejäänud bensiinisorte keskmiselt 5 senti. Ehkki tegemist on üsna reklaamihõngulise otsusega, on selle tulemus kahtlemata positiivne ning autoomaniku seisukohalt vaadates vääriks teiste firmade poolt järgimist.
    Statoili hindade langetamine on seni vast ainukene näide, kus hinnamuutused Eestis seostatakse maailmaturu langevate hindadega. Ennegi on esitatud väiteid Eesti mingi kaubagrupi hindade seotusest maailmaturu hinnatasemega, ent millegipärast on Rotterdami või Londoni börsi hinnad ärimeestele meelde tulnud ainult siis, kui maailmaturu hinnad tõusevad.
    Kahtlemata on Norra kütusefirma hindade langetamine, ja seda mitte ainult Eestis, viide firma viimistletud ja tugevast marketingistrateegiast. Eestis hindade langetamine ei ole põhjustatud nõudluse-pakkumuse vahekorra drastilisest muutumisest või norralaste lembusest Eesti eurovisioonilaulu vastu. Siinsel, Statoili jaoks miniturul liitri hinnalt mõne sendi lõikamine teenib peamiselt firma PR-osakonna poolt seatud eesmärki: firma tuntus ja positiivne imago.
    Eesti Statoili esmased ees-märgid on kohalolek ning turg kontserni teiste osade toodangu müümiseks. Kogu tegevus tugineb loomulikult emafirma võimsale finantspositsioonile. Kuna aga investeeringuid ei pea filiaal finantseerima oma vahenditest, siis on Eesti Statoilil ka suhteliselt vabamad käed kaasa minemaks maailmaturu hinnamuutustega. Seevastu kohalikele firmadele, kes peavad jaemüügist saadud krossidest tegema ka veel investeeringuid, võib hinnalangustega kaasaminek osutuda üle jõu käivaks. Seega võib hindade langetamist vaadelda ka osana Statoili aktiivsest turu hõivamise strateegiast.
    Suur pluss tuleb põhjamaise kütusehiiglase müügistrateegide kontole tänu sellele, et oldi ikkagi esimesed. Viimasel ajal üha enam arengukiiruse juhtpositsioone Statoilile üle andev Neste aga magas maha võimaluse edukaks PR-kampaaniaks. Võimalikest hilisematest hinnakaksajatest -- lisaks Nestele veel Shellist ning üsna väikese tõenäosusega hinnalangusega kaasa minevatest EKst, AA-Tradingust, Krooningust jne -- jääb aga nüüd mulje kui pisut teisejärgulistest tegijatest, kes kütuseturul Statoili hinnapoliitika tuules sörgivad.
    Tõestuse sellest, kuidas Eesti Statoili poolne hindade langetamine firmale positiivse imago loomise huve teenis, leiab ilmselt eelnenut lugedes. Teisest küljest, tarbija jaoks pole vahet sellel, kas hindu langetati maailmaturu hindadest johtuvalt või oli tegemist reklaamitrikiga. Rõõmustab ju tarbijat ning ka Äripäeva see, et mingi kauba hind üle pika aja ometigi langes. Eeskuju Statoili näol on olemas, Äripäev ootab järgijaid.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Tallinna Sadam kasvatas reisijate arvu 87%, ent kaubamaht vähenes
Tänavu III kvartalis läbis Tallinna Sadama sadamaid 2,5 miljonit reisijat ja 4,4 miljonit tonni kaupa. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas reisijate arv 87% ehk 1,2 miljoni reisija võrra, samas kaubamaht vähenes 33%.
Tänavu III kvartalis läbis Tallinna Sadama sadamaid 2,5 miljonit reisijat ja 4,4 miljonit tonni kaupa. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas reisijate arv 87% ehk 1,2 miljoni reisija võrra, samas kaubamaht vähenes 33%.
Aleksei Šiškin: Nord Stream 2 hävitas eestlaste hõimurahva asuala
Sel nädalal sai selgeks, et Nord Streami projekti ajaloole pandi rasvane punkt. Sabotaaži tulemusena löödi gaasitorud rivist välja ja kõige järgi otsustades pole neid võimalik taastada. Delovõje Vedomosti ajakirjanik Aleksei Šiškin kirjutab gaasitorude ebaselgest ja traagilisest rollist eestlaste hõimurahva vadjalaste ajaloos.
Sel nädalal sai selgeks, et Nord Streami projekti ajaloole pandi rasvane punkt. Sabotaaži tulemusena löödi gaasitorud rivist välja ja kõige järgi otsustades pole neid võimalik taastada. Delovõje Vedomosti ajakirjanik Aleksei Šiškin kirjutab gaasitorude ebaselgest ja traagilisest rollist eestlaste hõimurahva vadjalaste ajaloos.
Tallinna Sadam kasvatas reisijate arvu 87%, ent kaubamaht vähenes
Tänavu III kvartalis läbis Tallinna Sadama sadamaid 2,5 miljonit reisijat ja 4,4 miljonit tonni kaupa. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas reisijate arv 87% ehk 1,2 miljoni reisija võrra, samas kaubamaht vähenes 33%.
Tänavu III kvartalis läbis Tallinna Sadama sadamaid 2,5 miljonit reisijat ja 4,4 miljonit tonni kaupa. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas reisijate arv 87% ehk 1,2 miljoni reisija võrra, samas kaubamaht vähenes 33%.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Suur galerii: Äriplaan 2023 tõi kokku rekordarvu ettevõtlikke inimesi
Eelmise nädala neljapäeval peetud Äriplaani konverentsil osales 650 inimest, kes kuulasid tippettevõtjate äriplaane ja ootusi algavaks majandusaastaks.
Eelmise nädala neljapäeval peetud Äriplaani konverentsil osales 650 inimest, kes kuulasid tippettevõtjate äriplaane ja ootusi algavaks majandusaastaks.
Hirmust tuleb rääkida, et seda mitte karta
Varem hoiduti tuumaohust rääkimisest, et mitte külvata asjatut masendust ja paanikat. Nüüd, vastupidi, sellest justnimelt tulebki rääkida, et hoida ära asjatut masendust ja paanikat, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Varem hoiduti tuumaohust rääkimisest, et mitte külvata asjatut masendust ja paanikat. Nüüd, vastupidi, sellest justnimelt tulebki rääkida, et hoida ära asjatut masendust ja paanikat, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Uuring: pea pooled ettevõtted kavatsevad kuue kuu jooksul palka tõsta
Järgmise kuue kuu jooksul kavatseb töötajate põhipalka tõsta 43% tööandjatest, mida on mõnevõrra vähem kui eelmisel aastal samal ajal, mil palgatõusu plaanis 54% tööandjatest.
Järgmise kuue kuu jooksul kavatseb töötajate põhipalka tõsta 43% tööandjatest, mida on mõnevõrra vähem kui eelmisel aastal samal ajal, mil palgatõusu plaanis 54% tööandjatest.

Olulisemad lood

Energiahindade tõus viis 150 töötajaga tööstusfirma pankrotti "Midagi head oodata pole."
148 töötajaga puitplaatide tootja AS Repo Vabrikud teatas, et läheb pankrotti, kuna ei ole enam kõrgete energia- ja puiduhindade tõttu konkurentsivõimeline.
148 töötajaga puitplaatide tootja AS Repo Vabrikud teatas, et läheb pankrotti, kuna ei ole enam kõrgete energia- ja puiduhindade tõttu konkurentsivõimeline.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.