• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • 19.07.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaapani autod jätkavad tõusvalt

Tehes riiklikus autoregistrikeskuses (ARK) poolaasta kokkuvõtteid ning võrreldes 1996. aastat 1995. aasta sama perioodiga, võime näha Jaapani autode osatähtsuse kasvu Eestis.
Esmaregistreerimiste (autode väljalaskeaastat arvestamata) pingereas oli 1995. aastal esimene «jaapanlane» Mazda 6. kohal. 1996. aastal on ta teinud hüppe ja tõusnud neljandaks ning pürib esikolmiku suunas.
Nagu võrdlustabelist näha, on 1996. aastal vähenenud esmaste registreerimiste arv. Võrreldes 1995. aastaga on TOP 10-st välja kukkunud mitmed «eurooplased» -- 7. kohal olnud VAZ ning 9. kohal olnud Volvo. Asemele on tulnud Toyota ning Honda. Esmaregistreerimiste pingereas võib veel märkida, et 1996. aasta juunis on Mazda tõusnud juba kolmandale kohale, lükates Audi koguni 5. positsioonile. Kohta esikuuikus hoiab 1996. aastal järjekindlalt Volkswagen.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Uute 1995.--96. väljalaskeaastaga autode esikaheksas on tänavu Toyota (241), Nissan (191), Honda (187), ?koda (156), Opel (117), VAZ (116), Suzuki (110), Ford (99). Mullu samal ajal olid tipus Nissan (179), Toyota (145), VAZ (140), Opel (111), Volvo (93), Ford (74), ?koda (56) ja Peugeot (40).
Ka siin saab teha samu järeldusi, mis esmaregistreerimiste juureski -- Jaapani autod on populaarsed. Märkima peab eriti Honda kiiret tõusu, samuti on Euroopa automarkidest jätkuvalt esireas ?koda. Siia juurde võib lisada veel käesoleva aasta juunikuu uhiuute autode registrisse kantud autode esikolmiku -- Toyota (53 autot), Honda (52) ja ?koda (42).
Autode vanuselist koosseisu vaadates selgub, et endiselt on arvel kõige enam üle kümne aasta vanuseid sõidukeid, seda tänu vanadele NSV Liidu automarkidele. Esmaregistreerimisi jälgides saab väita, et kõige rohkem on sel aastal registreeritud autosid väljalaske--aastatega 1985--1988. Tundub, et päris vanade autode toomise buum hakkab vaibuma.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele