Tehes riiklikus autoregistrikeskuses (ARK) poolaasta kokkuvõtteid ning võrreldes 1996. aastat 1995. aasta sama perioodiga, võime näha Jaapani autode osatähtsuse kasvu Eestis.
Esmaregistreerimiste (autode väljalaskeaastat arvestamata) pingereas oli 1995. aastal esimene «jaapanlane» Mazda 6. kohal. 1996. aastal on ta teinud hüppe ja tõusnud neljandaks ning pürib esikolmiku suunas.
Nagu võrdlustabelist näha, on 1996. aastal vähenenud esmaste registreerimiste arv. Võrreldes 1995. aastaga on TOP 10-st välja kukkunud mitmed «eurooplased» -- 7. kohal olnud VAZ ning 9. kohal olnud Volvo. Asemele on tulnud Toyota ning Honda. Esmaregistreerimiste pingereas võib veel märkida, et 1996. aasta juunis on Mazda tõusnud juba kolmandale kohale, lükates Audi koguni 5. positsioonile. Kohta esikuuikus hoiab 1996. aastal järjekindlalt Volkswagen.
Uute 1995.--96. väljalaskeaastaga autode esikaheksas on tänavu Toyota (241), Nissan (191), Honda (187), ?koda (156), Opel (117), VAZ (116), Suzuki (110), Ford (99). Mullu samal ajal olid tipus Nissan (179), Toyota (145), VAZ (140), Opel (111), Volvo (93), Ford (74), ?koda (56) ja Peugeot (40).
Ka siin saab teha samu järeldusi, mis esmaregistreerimiste juureski -- Jaapani autod on populaarsed. Märkima peab eriti Honda kiiret tõusu, samuti on Euroopa automarkidest jätkuvalt esireas ?koda. Siia juurde võib lisada veel käesoleva aasta juunikuu uhiuute autode registrisse kantud autode esikolmiku -- Toyota (53 autot), Honda (52) ja ?koda (42).
Autode vanuselist koosseisu vaadates selgub, et endiselt on arvel kõige enam üle kümne aasta vanuseid sõidukeid, seda tänu vanadele NSV Liidu automarkidele. Esmaregistreerimisi jälgides saab väita, et kõige rohkem on sel aastal registreeritud autosid väljalaske--aastatega 1985--1988. Tundub, et päris vanade autode toomise buum hakkab vaibuma.