15. august 1996 kell 22:00

Vargad armastavad Mazda tulesid

Eesti kasutatud autode turu levinuim «jaapanlane» on Mazda 626, seda toodetuna nii 1983.--1987. (nn GC-mudel) kui 1987.--1991. aastal (GD-mudel). Keretüüpidest on esindatud nii kaheukseline kupee, neljaukselina kupee kui viieukseline luukpära.

Mingeid kroonilisi vigu vana 626 juures silma ei torka. Rooste reeglina liiga ei tee, erandiks on avarii läbi teinud ja Põhjamaadest või veeuputusjärgsest Hollandist toodud autod. Vaid summutid kipuvad vanadele autodele kohaselt läbi minema.

Paljud vead tulenevad sellest, et korrapärast hoolet millekski ei peeta või et teadmatusest rumalusi tehakse -- näiteks vaakumregulaatori voolikud ära vahetatakse.

626 ostes tasub kontrollida esimeste pooltelgede liigendeid ja nende kummikatteid. Aeg-ajalt tuleb ette jagaja vaakumregulaatori «väsimist». Süstemaatiliselt tuleks kontrollida ka tagapiduri klotside mehhanismi ja käsipidurit, mis kinni kipub jääma.

Mazdadel pole kere number seotud valmistamisaastaga ja seda on kiputud autot müües kurjasti ära kasutama. Tehasetähises näitavad modifikatsiooni neljas ja viies täht (GC, GD, päris uutel autodel GE). ASi Esma Auto kogemus näitab, et autoomanik võiks endale selgeks teha, mis põlvkonna autoga tegu.

Mazda 626 on viimasel ajal kuulsust võitnud kui «silmadeta jaapanlane». Sarnaselt vanemate Opelite omanikele on «kuus-kaks-kuute» omanikud hädas gabariidituledega, mis varaste saagiks langevad. Uue laterna hind on suurusjärgus 550 krooni tükk.

Enne puudutasid laternavargused peamiselt GC-mudeleid, viimasel ajal on hakatud varastama ka GD-mudelite tulesid. Selle vältimiseks on välja töötatud spetsiaalne kinnitus, mis tulede eemaldamist raskendab.

Teelpüsimise seisukohalt on viimasel ajal selgunud huvitav fakt, et tagarehvide rõhk peaks olema esirehvide omast kõrgem. Omaaegsed tehase andmed näevad ette vastupidist (vt auto ukse küljes olevat õpetust).

Hetkel kuum