• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • 07.10.96, 01:00

SAS põhjustab elevust

15. augustil algas SASi EuroBonuse värbamiskampaania Eestis. Iga kolme reisikonsultandi poolt värvatud SAS EuroBonuse liikme eest, kes on sooritanud reisi enne 15. oktoobrit lõppevat kampaaniat, saab reisibüroo reisikonsultant Stockmanni kaubamaja 500 krooni suuruse kinkekaardi.
Sellist tasustamist käsitlevad Eesti maksuseadused rahalise hüvituse maksmisega, mis kuulub maksustamisele nii tulu- kui ka sotsiaalmaksuga. Kuna kinkekaardi saaja ei maksa kumbagi, tuleb andjal maksta mõlemad maksud, on avaldanud arvamust mitme Eesti reisibüroo juhid. Nende teada ei maksa SAS mingeid makse ning on kandnud kampaaniaga seotud kulud oma reklaamieelarvesse.
SASi Tallinna piirkonna direktor Peder Alming ütles, et on üllatunud, kuuldes, et EuroBonuse kampaania on vastuolus Eesti maksuseadustega. «Oleme sellise kampaania korraldanud 15 riigis ning kuskil pole sellelaadseid probleeme tekkinud,» lausus ta. Almingu sõnul käsitles SAS seda reklaamikampaaniana, mille käigus ei tule maksta mingeid makse ei Rootsis ega ka Eestis. 500 krooni on sedavõrd väike summa, et selle pealt ei tuleks üldse mingeid makse maksta, lisas ta.
Alming kinnitas, et SAS tahab igal juhul käituda Eesti seaduste järgi. «Kui me peame makse maksma, siis me ka maksame,» lausus ta. Alming lausus, et kampaania kulud kaetakse reklaamieelarvest. Reklaamikampaania väljatöötamist alustati juba enne Peder Almingu asumist praegusele ametikohale selle aasta juulis.
Reklaamikampaania korraldas Eestis reklaamibüroo Inorek & Grey. Inorek & Grey tegevirektor Ants Lusti lausus, et arvatavasti on tegemist Eestis esimese sellesarnase reklaamikampaaniaga, kus premeeritakse boonuskaartide levitajaid ostutshekkidega.
Lusti rääkis, et kampaania töötati välja koos SASi esindajatega ning eeskujuks olid kompanii poolt varem tehtud kampaaniad.
Stockmanni peeti Lusti sõnul imago ja positsiooni poolest turul SASi standarile kõige rohkem vastavaks. Lusti kinnitas, et tegemist ei ole mingi bartertehinguga. «SAS maksab selle in cash Stockmannile kinni,» lausus ta. «Meie maksustamise küsimusse oma näppe ei toppinud, kuna see oli Stockmanni ja SASi omavahelise arveldamise küsimus,» lausus ta. Stockmanni-poolne huvi on Lusti sõnutsi klientide juurdesaamine.
Riigi maksuameti maksude osakonna juhataja Eimar Soolep lausus, et teoreetiliselt maksab SAS kinkekaarti väljastades töötasu ning see tuleb maksustada tulumaksuga.
Ta lausus, et kuigi 500 krooni on maksuvaba miinimum, siis juhuslikud maksed (kui tegemist ei ole põhitöökohast saadud maksetega) kuuluvad kõik sotsiaal- ja tulumaksuga maksustamisele. Maksud peab kinni pidama SAS -- ükskõik kas ta on maksnud sularahas või tshekiga, rääkis Soolep.
Ta lisas samas, et juhul kui SAS on summad kandnud reklaamikuludesse, ei ole ta millegi vastu eksinud. «Selle vastu meie ei saa, vanasti olid reklaamirahad piiratud, kuid nüüd enam mitte,» lausus ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele