• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • 07.01.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Shveitsi veohindadest

Pärast Saksamaa-puiduvedude ja seadmete transpordi kohta Shveitsi võrdleva hinnapakkumise läbiviimist võib järeldada, et poole aasta tagustele hindadele on kindlalt selja pööranud AS Baltsped. Tema hinnad on üle 5000 krooni langenud.
Mõnevõrra on hindu alandanud ka Tallinna Autoveod. Kindlat tõususuunda näitavad Scanspedi hinnad.
Baltspedi vedude direktor Andres Oro on kindel, et kevadel olid hinnad liiga kõrgel. Hindade alandamist võimaldab karmim suhtumine maksetähtaegadesse. Need ei tohi venida üle nädala.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tallinna Autoveod pakkusid novembris Saksamaa-puiduvedudele poole aasta tagusega võrreldes1560 krooni võrra madalamat hinda. Ka Shveitsi-veol on nende hind varasemaga võrreldes 800 krooni madalam. Edaspidist hinnatõusu nähakse Tallinna Autovedudes ette ainult mõningates regioonides.
Autotranspordifirmadele on Shveits piirangute tõttu ebamugav riik. Kauba maksimaalne kaal võib olla kuni 13 tonni, sõltuvalt auto ja haagise kaalust (autorongi kogukaaluks lubatakse 28 tonni). Antud näites on kolm tonni seadmeid üle lubatud kaalu. Seega tuleb alates Shveitsi piirist kaup kohale toimetada kahes osas. Kõige usaldusväärsem pakkumine sellise veose teostamiseks tundub olevat Scanspedil, kuna neil on oma kontor ja terminaal Shveitsi piiril. See tähendab suuremat kontrolli kogu protsessi üle. Selle usaldusväärsuse eest tuleb tasuda aga kõrget hinda (30 400 krooni).
Soodsamat hinda eelistades tuleb valida Võru Transi pakkumine (24 800 krooni).

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele