Uue teenusena pakutakse Eestis ka vastutuskindlustust, st klient saab end kindlustada reisil kolmandate isikute poolt kindlustatule esitatud võimalike kahjunõuete ja nende menetlemisega seotud kulutuste vastu.
Vastutuskindlustus erineb harjumuspärastest kindlustusliikidest eelkõige selle poolest, et kindlustusjuhtumiks pole kahju tekkimine kindlustusvõtjale endale, vaid kahju tekkimine kolmandale isikule kindlustusvõtja tegevuse tõttu.
Näiteks kindlustanud pagasi, võib klient olla mureta, sest selle kadumise või rikkumise korral korvatakse kahju vastavalt kokkulepitud tingimustele.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kui näiteks klient tekitab hotellis veeavarii, esitab kahjukannataja nõudeõiguse summale, mis võib käia eraisikule üle jõu. Sellegi võib korvata vastava lepinguga kindlustus.
Vastutuskindlustus reisil katab advokaadi tasud ja kulud, kohtueelse uurimise kulud, kohtumenetluse kulud, kahjumenetlusega seonduvad kulud ja kahjunõude. Hüvitatakse ka hotelli ruumidele ja sisustusele tekitatud kahju.
Kompenseeritakse eeldusel, et kahjudest tekkinud kulud on põhjendatud ning siis, kui kindlustatu ei saa nõuda kompenseerimist kolmandatelt isikutelt.
Vastutuskindlustus võib katta ka alaealise poolt tekitatud kahjud. Maksimaalne kindlustuskate on kindlustusperioodi jooksul miljon krooni kahjunõude kohta ja 100 000 krooni õiguskaitse kuludena. Kindlustatu enda poolt kaetav summa ehk omavastutus on 10% õiguskaitsekuludest ja 10 000 krooniväljamakstavast hüvitisest ühe kahjunõude kohta.
Tagamaks kindlustatule kolmandate isikute poolt esitatud kahjunõudeid, sõlmib kindlustusfirma selle katteks edasikindlustuse raamlepingu, mis annab automaatse kindlustuskatte kõigile reisikindlustuspoliisidele. Edasikindlustus tagab, et kõik kolmandate isikute põhjendatud nõuded hüvitatakse kokkulepitud ulatuses.