• OMX Baltic−0,19%272,47
  • OMX Riga−0,22%871,75
  • OMX Tallinn0,08%1 743,62
  • OMX Vilnius−0,25%1 050,26
  • S&P 5001,23%5 782,76
  • DOW 301,02%42 221,88
  • Nasdaq 1,43%18 439,17
  • FTSE 1001,32%8 280,26
  • Nikkei 2252,61%39 480,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,82
  • OMX Baltic−0,19%272,47
  • OMX Riga−0,22%871,75
  • OMX Tallinn0,08%1 743,62
  • OMX Vilnius−0,25%1 050,26
  • S&P 5001,23%5 782,76
  • DOW 301,02%42 221,88
  • Nasdaq 1,43%18 439,17
  • FTSE 1001,32%8 280,26
  • Nikkei 2252,61%39 480,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,82
  • 09.04.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reklaami hind lähiajal ei muutu

Eelmisel aastal tõusis reklaami hind Eestis umbes veerandi võrra. Sel aastal ei tule suuri reklaami hinna muutusi, ütles AGE Comi juhatuse esimees Rain Eisler.
Eisler märkis, et Lätis ja Eestis on reklaami hinnad välja kujunenud. «Niisuguseid muutusi nagu Leedus, kus aasta alguses tõusis näiteks telereklaami hind 200%, pole Eestis oodata.»
Hinnad võivad tema sõnul aasta lõpul muutuda vaid defitsiitsetes meediates, näiteks välireklaamis ja riiklikus televisioonis. Kui piiratud pinnad on pikalt ette müüdud ja nõudlus on püsiv, siis tõuseb loomulikult hind, rääkis ta.
Reklaamifirma Guvatrak meediajuhi Mariann Luguse sõnul on reklaami hinna tõus sellel aastal vastavuses inflatsiooniga.
Telereklaami maht kasvas eelmisel aastal Äripäeva reklaamiosakonna andmetel ligi 70%. Vatson & Vatsoni tegevjuht Rain Teimann ütles, et samal ajal tõusis televisiooni eetriaja hind veerandi võrra.
Agentuuri Zavod tegevdirektori Marek Reinaasa sõnul on telereklaami hind veel madal. «Kui ajakirjanduse eelarvet mõjutab ka trükiste müügihind, siis televisioon elatub ainult reklaamirahast. Selle rahaga pole võimalik televisiooni teha,» rääkis ta.
Reinaas nentis, et trükireklaam on oma mõistliku hinnataseme saavutanud. Balti Meediateabe ASi andmetel tõusis möödunud aastal keskmine trükiajakirjanduse reklaamilehekülje maksumus veerandi võrra. Aasta lõpul oli lehekülje netohind ajakirjanduses ligikaudu 15 000 krooni.
Hetkel on maksustatud välireklaam, reklaamimaksu saab kehtestada kohalik omavalitsus. Kohalik välireklaami maks on Age Comi finantsdirektori Priit Heinsalu ütlusel ootuspärane, sest taolisel viisil on reklaam maksustatud kogu maailmas.
Heinsalu märkis siiski, et Tallinnas tänavareklaamile kehtestatud ülempiir -- 185 krooni ruutmeetri eest -- on üle pingutatud. ÄP

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.10.24, 13:28
Profitus laieneb Eestisse: uus lootus innovatiivseks rahastamiseks skeptitsismi keskel
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele