• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 25.04.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rootsi laevafirmad lahkuvad välismaale

Rootsi laevandus on seni läinud ülesmäge, viimase kahe aastaga on laevastik 29 protsenti kasvanud. Nüüd on tekkinud uued probleemid, kuna järjest enam aluseid alustab sõitu uue riigilipu all.
Tankerlaevade firma Frontline on alustanud firma peakontori üleviimist Oslosse. Välismaale kolimist kaaluvad Nordström & Thulin, ICB Shipping ning Argonaut. Mitmed Bylock & Nordsjöfrakti alused sõidavad uue lipu all.
Põhjus miks mitmed reederfirmad kaaluvad tegevuse välismaale viimist, on hiljuti Hollandis ja Norras vastu võetud uued maksuseadused. Laevafirmad on uute reeglite järgi vabastatud nii ettevõtte tulumaksust kui merel töötava personali palkade maksustamisest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Osa Rootsi aluseid on üle läinud Norra rahvusvahelisse laevaregistrisse (NIS). Olulisem kui aluste hulk on tendents ise. Laevandusfirmad kõnelevad üha sagedamini sellest, et Rootsi lipu all ei ole võimalik edukalt laevandada. Meeskonnale tehtavad kulutused on varsti kõrgemad kui ükskõik millises Euroopa mereriigis. Ehkki Rootsi laevandusfirmade personalikulusid subsideeritakse 20 protsendiga, maksavad reederid ikkagi kaks korda rohkem kui Norra registrisse kantud alused,» ütles Ingemar Axlid Rootsi reederite ühingust. «Kui mujal tingimused paranevad, siirduvad laevandusfirmad sinna. Kui ka reederid välismaale kolivad, on see ohlik nii majandusele kui riigile,» ütles Axlid. Üle 90 protsendi Rootsi väliskaubandusest kulgeb mereteed mööda. DI-DN

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele