Rootsi laevandus on seni läinud ülesmäge, viimase kahe aastaga on laevastik 29 protsenti kasvanud. Nüüd on tekkinud uued probleemid, kuna järjest enam aluseid alustab sõitu uue riigilipu all.
Tankerlaevade firma Frontline on alustanud firma peakontori üleviimist Oslosse. Välismaale kolimist kaaluvad Nordström & Thulin, ICB Shipping ning Argonaut. Mitmed Bylock & Nordsjöfrakti alused sõidavad uue lipu all.
Põhjus miks mitmed reederfirmad kaaluvad tegevuse välismaale viimist, on hiljuti Hollandis ja Norras vastu võetud uued maksuseadused. Laevafirmad on uute reeglite järgi vabastatud nii ettevõtte tulumaksust kui merel töötava personali palkade maksustamisest.
«Osa Rootsi aluseid on üle läinud Norra rahvusvahelisse laevaregistrisse (NIS). Olulisem kui aluste hulk on tendents ise. Laevandusfirmad kõnelevad üha sagedamini sellest, et Rootsi lipu all ei ole võimalik edukalt laevandada. Meeskonnale tehtavad kulutused on varsti kõrgemad kui ükskõik millises Euroopa mereriigis. Ehkki Rootsi laevandusfirmade personalikulusid subsideeritakse 20 protsendiga, maksavad reederid ikkagi kaks korda rohkem kui Norra registrisse kantud alused,» ütles Ingemar Axlid Rootsi reederite ühingust. «Kui mujal tingimused paranevad, siirduvad laevandusfirmad sinna. Kui ka reederid välismaale kolivad, on see ohlik nii majandusele kui riigile,» ütles Axlid. Üle 90 protsendi Rootsi väliskaubandusest kulgeb mereteed mööda. DI-DN
Seotud lood
Kuigi töötame selleks, et suurendada heaolu, luua kindlustunnet endale ja lähedastele, võib tööpinge heaolu ja suhteid kahjustama hakata, kirjutab Tallinna Ülikooli õppejõuarenduse ekspert Katrin Aava.
Enimloetud
3
Testi, kas oled targem kui Luik ja Rõtov
Viimased uudised
Berkshire Hathaway kontol seisab rekordiline summa
“Mitte hiinlased, vaid Euroopa on ise endale jalga tulistanud“
Kahjum parandati suuremaks
Hetkel kuum
Lisatud Saaremaa ettevõtete TOP
“Pakuti huvitavat võimalust, haarasin kinni“
Tagasi Äripäeva esilehele