• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 30.04.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas tubakatoodete reklaam tuleks keelata?

Ma olen ise mittesuitse-taja ja pean kinnitama, et ükski reklaam ei pane inimest suitsetama, kui ta ise suitsetada ei taha. Mulle tundub, et reklaami osatähtsust selles osas on meil natuke üle hinnatud. Tundub, et võib-olla see variant, mis on pakutud praeguses reklaamiseaduse eelnõus enne neid radikaalseid parandusi ja mis keelab tubakareklaami suurtes ja avalikes kohtades, kuid mingid võimalused selleks siiski jätab, on mõistlikum just seetõttu, et tal on eeldusi riigikogus läbi minna.
Riigikogu on reklaamiseadust nüüd juba varsti kaks aastat menetlenud ja ei taha ega taha sellega valmis saada, kuigi seadust vajab Eesti kohe kindlasti. Osa kaupade ja teenuste reklaamimist on vaja reguleerida, kuid mul on kuri kahtlus, et tihtipeale sellised üliradikaalsed ettepanekud ühte või teist asja keelustada viivad tegelikkuses hoopis selleni, et seadus jääb vastu võtmata ja kokkuvõttes jätkub senine olukord.
Nii et minu lühike seisukoht on, et parem seadus, mis töötab, kui seadus, mis jääb järjekordselt vastu võtmata.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Olen reklaami reguleeri-misele üsna palju mõelnud ja väidan, et kõik, mis puudutab ravimite reklaami, peaks olema sätestatud ravimiseaduses. Kuna Eesti riik valmistab praegu ette tubaka- ja alkoholiseadust, siis nendega seonduvad reklaamiprobleemid võiks sätestada seal. Sellest peaks olema küllalt.
Mis otseselt tubakareklaami puutub, siis seda tuleks kindlasti piirata. On olemas kohad, kus tubakat ei saa ega tohi reklaamida, nagu lasteajakirjad, koolid jne. See, et tubakapoes reklaamitakse, on aga normaalne.
Tubakareklaamiga on selline trikk, et arvatakse, nagu oleks see suunatud suitsetajale. Aga nii see pole. Kui mina olen tõmmanud kümme aastat Marlborot, siis võib Winston nahast välja pugeda, ma ei hakka seda tõmbama. Nii et tegelikult on tubakareklaam suunatud mittesuitsetajatele, et suitsetajaid tuleks juurde.
Ma ei ole mingil juhul totaalse keelustamise poolt, kuigi olen igasuguse tubaka suhtes märksa printsipiaalsem kui näiteks alkoholi suhtes.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele