• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valitsus soosib väikeste autode kasutamist

    Valitsus põhjendab aktsiisimäärade tõstmist vajadusega parandada ja uuendada Eesti maanteid ning harmoniseerida seadused Euroopa Liidu omadega.
    Valitsuse pressiesindaja Daniel Vaariku sõnul peab valitsus vajalikuks lähiaastatel mootorikütuse aktsiisimäärade tõstmist, et sealt saadud rahaga arendada ja parandada Eesti põhi- ja tugimaanteid. Arvestuslikult kulub maanteede korrashoiuks aastas 1,3 miljardit ning nende uuendamiseks samuti 1,3 miljardit krooni aastas.
    Viidates majandusminister Jaak Leimanni sõnadele, ütles Vaarik, et ilmselt oleks inimesed, kes on endale hankinud suured ja rohkesti kütust neelavad autod, pidanud raha hoopiski korterite renoveerimisele kulutama ning ostma väiksemaid autosid.
    Kütusefirmade EK ja Alexela juhid teatasid, et nad ei soovi veel täna kommenteerida, kui palju võib 50sendise aktsiisimäära tõusu tõttu kerkida kütuse jaemüügihind.
    Varem on rahandusminister Mart Opmann öelnud, et 50sendine aktsiisimäära tõus tähendab ligikaudu kütuse kallinemist jaemüügis krooni võrra.
    Vaarik lausus, et tõenäoliselt hakkab valitsus uuesti sama seaduseelnõu arutama veel sellel kuul ning siis on lootust jõuda ka otsuseni. Esialgse kava kohaselt hakkab uus seadus kehtima tänavu 1. detsembril.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Aimar Ventsel: Kesk-Aasia õppetund – autoriteet pole jumalast antud
Pikemas perspektiivis on parem mõnevõrra võimu jagada, selmet panna alluvaid ihaldama absoluutset võimu pakkuvat ülemuse ametit, et siis ise sama autoritaarselt kõigile koht kätte näidata, kirjutab Kasahstani värske näite varal etnoloogiadoktor Aimar Ventsel.
Pikemas perspektiivis on parem mõnevõrra võimu jagada, selmet panna alluvaid ihaldama absoluutset võimu pakkuvat ülemuse ametit, et siis ise sama autoritaarselt kõigile koht kätte näidata, kirjutab Kasahstani värske näite varal etnoloogiadoktor Aimar Ventsel.
Naftaturgu suunab 61aastase inseneri käsi
Naftaturg on keerulise 2021. aasta läbinud suuremate hüpeteta – otsekui suunaks kellegi käsi toornafta hinda rahulikult, kuid kindlalt ülesmäge. Selle käe omanik on 61aastane naftainsener ja kuningapoeg, Saudi Araabia energeetika­minister Abdulaziz bin Salman Al Saud.
Naftaturg on keerulise 2021. aasta läbinud suuremate hüpeteta – otsekui suunaks kellegi käsi toornafta hinda rahulikult, kuid kindlalt ülesmäge. Selle käe omanik on 61aastane naftainsener ja kuningapoeg, Saudi Araabia energeetika­minister Abdulaziz bin Salman Al Saud.
Heiki Einpaul: kõige kõvema kisaga pole alati kõige suurem probleem
Energia kallinemisega toimetulemise võtmelahendus on säästlikumad ja alternatiivsed lahendused ning need, kes ainult virisevad ja abi nõuavad, jäävadki lõpuks hammasrataste vahele või õpivad efektiivsemalt taotlusi kirjutama, ütleb masinaehitusettevõtte Hekotek omanik Heiki Einpaul tööstusjuhtide küsitluse vastuses.
Energia kallinemisega toimetulemise võtmelahendus on säästlikumad ja alternatiivsed lahendused ning need, kes ainult virisevad ja abi nõuavad, jäävadki lõpuks hammasrataste vahele või õpivad efektiivsemalt taotlusi kirjutama, ütleb masinaehitusettevõtte Hekotek omanik Heiki Einpaul tööstusjuhtide küsitluse vastuses.
Endised kolleegid läksid Ukraina hanke pärast kaklema
Kaks Eesti ettevõtet vaidlevad tuntud Ukraina riigiettevõtte Antonov korraldatud hanke üle. Mõlemad süüdistavad teineteist ebaausas mängus.
Kaks Eesti ettevõtet vaidlevad tuntud Ukraina riigiettevõtte Antonov korraldatud hanke üle. Mõlemad süüdistavad teineteist ebaausas mängus.