• OMX Baltic−0,45%300,92
  • OMX Riga0,11%894,35
  • OMX Tallinn−0,37%2 073,32
  • OMX Vilnius0,01%1 201,24
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,25%8 806,93
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,82
  • OMX Baltic−0,45%300,92
  • OMX Riga0,11%894,35
  • OMX Tallinn−0,37%2 073,32
  • OMX Vilnius0,01%1 201,24
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,25%8 806,93
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,82
  • 22.09.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Merelaevandus ei leia Hansateega koostööd

Vastab ASi Eesti Merelaevandus juhatuse esimees Felix Tschudi
Enne kui me hakkame rääkima koostöövormidest, tuleb meil põhimõtteliselt paika panna, kas me üldse hakkame koostööd tegema või mitte. Seni püüame kahe firma vahel kontakte hoida, sest minu arvates on koostöö vajalik.
Üleminekuperioodi ajal oli Enn Pant kahe firma tegevjuht, mistõttu pole mingi ime, et peale EMLi huvide kaitse pidi ta hea seisma ka Hansatee eest. Sellises olukorras on mõlemaid osapooli rahuldavaid koostöövorme väga raske leida. Meil oli kokkulepe, et kui koostöö ei õnnestu, naaseb Enn Pant Hansateesse. See, et me ei leidnud koostöövariante, ei tähenda seda, et me ei võiks neid veel leida.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ma arvan, et taolist olukorda pole tekkinud ning kui meil peakski mingeid probleeme ette tulema, siis aitavad meid juhatusse ja nõukogusse kuuluvad Eesti investorid.
Nende Eesti investorite määramisele andis Enn Pant juulikuus omalt poolt nõusoleku.
Oleme nendega läbirääkimisi pidanud. Siin on võimalikud kolm varianti: osta ise nende osalus, selle ostab keegi teine või jätkab Nordström & Thulin ka edaspidi.
Kuna E-Liinil on paremini minema hakanud, ei usu ma, et rootslased soovivad osalusest loobuda. Ma arvan ka, et palju parem lahendus on teha koostööd.
Meie arvates tuleb enne tankerite soetamist leida garanteeritud kaubavood ning alles seejärel hankida sobiva hinnaga tankerid.
Maailmas on tankerite järele suur nõudmine ja nende hinnad on kõrged. Kuna aga meie arvates on Eesti Merelavanduse üks peamisi tegevusalasid transiitkaubandus, millest moodustavad suure osa Venemaalt pärit naftasaadused, tuleb tankerid lähiajal käiku lasta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele