• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 21.10.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eenmaa auto neelab kogu autohooldusraha

Ants Leemets kinnitas eile, et lisaeelarvest taotletav 98 000 krooni on sisuliselt mõeldud linnapea ametiauto Nissan Maxima aastaseks hoolduskuluks tagantjärele.
Kuna eelmine linnapea Robert Lepikson sõitis isikliku autoga, ei olnud Tallinna põhieelarves linnapea ametiauto hoolduskulusid ette nähtud.
Kavandatav 98 000 krooni jaguneb Leemetsa sõnul terve 1997. aasta peale, sest keskmiselt maksab linn linnapea auto eest 9000 krooni kuus seda rentivale ASile Autal.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hoolduskulu sisaldab peale jooksva remondi ka kütuseraha.
Kokku on Tallinna eelarves tänavu autode hoolduskuludeks ette nähtud 122 000 krooni, mis jaguneb 16 liisitud Opeli vahel, rääkis Leemets. Seega on keskmine autohoolduskulu koos kütusega 7600 krooni kuus.
Üldisteks sõidukite ülalpidamiskuludeks kinnitas linn selle aasta eelarves 1,73 miljonit krooni.
Kui teiste autode kulud olid kaetud põhieelarvega, siis linnapea autole seal kulutusi ette ei nähtud, kuigi 1995. aasta novembris välja lastud Nissaniga sõitsid enne linnapead õigusnõunik ja Leemets ise.
Linnasekretär Toomas Sepa kinnitusel on lisaeelarvest taotletav summa mõeldud kõigile linnavalitsuse poolt renditavatele autodele.
Sepa sõnul tingis 98 000 krooni taotlemise lisaks linnapeale auto rentimisele ka kütuse kallinemine, täiendava transpordi tellimine suuremahulisteks vedudeks ja asjaolu, et odavamad rendiautod sai linn tänavu esimese kvartali jooksul.
Alates tänavu jaanuarist rendib linn Opeli marki autosid vähempakkumise võitnud ASilt Refit.
Ainsana tegi linn Leemetsa sõnul erandi linnapeale, loobudes ühest pakutud Opel Astrast ja rentides Ivi Eenmaale sõiduki Nissan Maxima 3,0 QX ASilt Autal.

Artikkel jätkub pärast reklaami

ASiga Refit sõlmitud lepingu järgi sisaldab ametisõidukite rendimakse limiidi kohaselt ka kulutatud kütust hinnaga 5,80 krooni liiter.
Rendimakse sisaldab 52 korda aastas auto pesemist, sõiduki kohustuslikku hooldust, talvekumme, mobiiltelefoni varustust, mootorsõiduki maksu, kohustuslikku ja kaskokindlustust, esiklaasikindlustust ja ööpäevaringset hädaabiteenust.
Linnavalitsuse määruse järgi võivad kõrgemad linnametnikud sõita kuus läbi 250 liitrit kütust, teised 200 liitrit.
Tuleva aasta linnaeelarves on autode hoolduskuluks planeeritud 1,9 miljonit krooni.
Neljapäeval volikogus esimese lugemise läbinud ligi 50 miljoni kroonine lisaeelarve on Leemetsa sõnul mõeldud peamiselt selleks, et katta kulud, mida Tallinna selle aasta 2,1 miljardi kroonine põhieelarve ei sisaldanud. Lisaeelarve jäi kinnitamata, sest polnud laekunud selle peamist katteallikat -- pangaaktsiate müügiraha. BNS

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele