• OMX Baltic0,38%301,14
  • OMX Riga−0,08%892,22
  • OMX Tallinn0,64%2 081,9
  • OMX Vilnius0,46%1 207,99
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,11
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,82
  • OMX Baltic0,38%301,14
  • OMX Riga−0,08%892,22
  • OMX Tallinn0,64%2 081,9
  • OMX Vilnius0,46%1 207,99
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,11
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,82
  • 26.02.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tartu küsib raha Pihkva laevaliini avamiseks

Raha tahame Emajõe suudme ja Uhtinina ning Piirissaare vahelise kitsuse süvendamiseks, ütles Tartu maavalitsuse keskkonnaosakonna juhataja Uno Parm.
Parm kinnitas, et ametlikku vastust pole nad taotlusele veel saanud. «Oluline oleks tänavu süvendustöödega alustada,» rääkis Parm.
Tartu firma OÜ Laevatöö juhatuse liikme Aare Käära sõnul on ummistunud laevatee Tartu--Pihkva laevaliini taastamise oluline takistus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

ASil Merin valmis veebruari alguses Praaga--Piirissaare laevatee süvendusprojekt. «Kanal Emajõe suudmest Piirissaarele peab vastama laevatamise rahvusvahelistele nõuetele,» ütles Merini projektijuht geoloogiadoktor Kaarel Orviku. Projekti kohaselt on kanal kaks meetrit sügav, 46 meetrit lai ning viis kilomeetrit pikk.
Orviku sõnul tuleb Emajõe suudmes teisaldada umbes 18 000 kuupmeetrit pinnast ja Piirissaare piirkonnas umbes 85 000 kuupmeetrit. Orviku andmeil maksab veekogu süvendamine 20--40 krooni kuupmeeter.
Uno Parm ütles, et kuigi süvendustöödeks pole raha eraldatud ega konkurssi välja kuulutatud, on asja vastu huvi tundnud isegi Saaremaa firmad.
Välisministeeriumi pressisekretäri Marin Mõttuse sõnul on laevaühenduse sisseseadmine eelkõige Tartu ja Pihkva ärimeeste mure. «Riigi funktsioon on teostada passi- ja tollikontrolli,» sõnas Mõttus. «Riik saab seda asuda täitma siis, kui äripartnerite vahel on konkreetsed kokkulepped sõlmitud.»
Aasta tagasi ostis Tartu ärimehele Rein Kilgile kuuluv AS Laevatöö 14 jõelaeva ja liivapraami ning taastas Emajõel laevaliikluse. Praegu pääseb Emajõelt Peipsile takistuseta vaid tiiburlaev Polaris. «Enne süvendamistöid ei tasu meil investeerida endise luksuslaeva Vanemuise remonti,» lausus Käära.
Laevatöö tegevdirektori Ain Adamsoni andmeil teenindasid nad eelmisel navigatsiooniajal 12 500 reisijat. «Kahjumis me ei olnud ja erilist kasumit ka ei saanud,» lisas Adamson.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele