Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ei taha rohkem maksu maksta

    Hiljuti lugesin uudist EMORi tehtudavaliku arvamuse uuringu tulemusekohta, millest selgus, et 28% Eesti inimestest on nõus maksma kõrgemat aktsiisimaksu, juhul kui see raha läheb teede remondiks. Küllap teeb teede- ja sideministeerium tasapisi ettevalmistustööd, et uuel aastal taas plaanipäraselt bensiiniliitrile kroon otsa panna.
    Mina küll selle 28% hulka ei kuulu. Mina riigile rohkem maksta ei soovi. Olen veendunud, et maanteid saaks oluliselt parandada juba praegu riigile laekuvatest maksudest. Rahvalt raha juurdepumpamine teede olukorda märkimisväärselt ei muudaks. Olemasoleva maksurahaga tuleb lihtsalt mõistlikumalt ümber käia.
    Senine riiklik kulutamispoliitika ei innusta mind kohe kuidagi riigile raha juurde maksma. Üha vähemaks jäävatelt maksumaksjatelt korjatud miljardid kroonid kuluvad väga omapärastesse projektidesse. Näiteks poole miljardi krooni eest hüvitab valitsus nüüd juba asekantsleri ametisse suundunud endise pangajuhi saamatusest põhjustatud kahju. 200 miljoni krooniga toetatakse ebarentaablit põllumajanduslikku tootmist.
    Juba tänavu laekub bensiiniaktsiisist riigikassase üle miljardi krooni, ent vaid pool sellest jõuab teedele. Kuhu kaob ülejäänud raha, võib maksumaksja vaid aimata. Valitsusasutused kattuvad peegelklaasidega, tippametnike tööruumid muutuvad üha moodsamaks, autod kallimaks, kauged komandeeringud tihedamaks. Samas istuvad piirivalvurid juba viiendat aastat Tallinna lennujaamas koledates vineerist putkades, must ja kulunud linoleum loperdab põrandatel ning WCs tehti remont alles pärast seda, kui president lõhkisele pissuaarile tähelepanu juhtis.
    Hiljuti käisin uut passi taotlemas. Kodakondsus- ja migratsiooniameti passibüroo ooteruumist sain sama tugeva negatiivse emotsiooni nagu lennujaamastki. Oleksin ajas justkui kümme aastat tagasi astunud -- nii armetu ja kole oli see koht.
    Kindlasti on paljud autojuhid käinud Tallinna liikluspolitseis Lastekodu tänaval oma lubade järel. Ka sealsed ruumid jätavad mulje, nagu poleks iseseisvusajal nende remonti investeeritud ühtegi krooni.
    Selliste kohtade korrastamine ei saa olla kuigi kallis. Seinad ja põrand tuleks üle värvida, katkised ja koledad toolid välja vahetada, aknad ära pesta -- mõnikümmend tuhat krooni. Aga selleks ei paista raha jätkuvat. Ent need on just paigad, kus maksumaksja riigiga kõige sagedamini kokku puutub. Ministri uhkesse kabinetti satuvad vähesed.
    Mõistusevastane maksuraha kulutamise viis on 252 valla ja 15 maakonna ametnikearmee tööl hoidmine. Poolteise aasta eest kolme ministri poolt välja käidud haldusreformi kava on unustusse vajunud. Nii ongi mitmel pool kohalik omavalitsus valla suurim tööandja, mis on täielik absurd.
    Paberile on jäänud ka ministeeriumite töötajate koondamise kava. Vastupidi, Euroopa Liidule lähenemisest lähtuvalt on ametnikke vaja veelgi rohkem. Nii paljud seadused on ju tarvis kooskõlla viia, üha enam on vaja pidada läbiääkimisi ja tõlkida igasuguseid materjale.
    Minu arvates käib riik oma ülalpidajate rahaga ringi oskamatult ja ülbelt. Seni, kuni see suhtumine ei muutu, ei taha ma rohkem maksta mitte üht senti!
    Andrus Vaher on Äripäeva tegevtoimetaja.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.