Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    ?veitsi nuga kui sümbol

    ?veitsis Ibachis tegutsev perefirma Victorinox valmistab päevas 35 000 nuga. Firmat juhib praegu kolmanda põlve noameister Carl Eisener, kes on loomult perfektsionist ehk täiuslikkuse taotleja. Tema moto on, et kvaliteeditaotlus pühitseb abinõud. «Meie edu retsept on väga lihtne -- pöörata tähelepanu ka kõige väiksematele pisiasjadele.»
    Victorinoxi tehastes töötab 1050 inimest, kellest 900 on otseselt seotud tootmisega. Umbes sadakond inimest tegeleb kvaliteedi tagamise ja viimistlemisega. Victorinoxi esindaja Paul Camnezind kinnitab, et selles 1884. a loodud firmas ei ole kunagi vallandatud ühtki töötajat, sest algusest peale on tegevuspõhimõte olnud luua ja säilitada töökohti.
    Aastas valmistatakse kokku 25 miljonit nuga, millest 7 miljonit on ?veitsi armeenoad ja ülejäänud igasugu eriotstarbelised noad. Mudeleid on kokku 800, millest pooled on taskunoad. Firma käive on 2,34 mld kr.
    Victorinoxi tehasesse Ibachis saabub pidevalt parandamiseks nuge, mida ostjad on pidanud ehtsaks. Põhiliselt on võltsingud tehtud Hiinas. Kõik need kannavad ?veitsi ristiga vapimärki, mida tegelikult tohivad oma toodetele kanda ainult Victorinox ja Wenger.
    Victorinoxi uusim toode on krediitkaardi suurune ja kujuline SwissCard, mis mahub koos teiste kaartidega rahakotti ja mille küljes on nuga, käärid, pastakas, küüneviil, pintsetid, hambaork, nõel ja joonlaud. Kaart on 5 mm paksune ja kaalub 25 g. Tehas annab sellele eluaegse garantii.
    Klassikalise ?veitsi noa looja on kübarategija poeg Carl Eisener, kes 1884 asutas oma töökoja ja 1990. a lõi organisatsiooni, mis seadis endale eesmärgiks töötada välja taskunuga ?veitsi armeele. Nõnda see Soldatenmesser sündiski. 1897. a patenteeriti Offiziermesser ehk ohvitseri nuga, mis on sõdurinoa peenem variant. 1909. a lisati sellele ristiga vapp ja kui samal aastal suri Carli ema, sai firma tema auks nime Victoria. 1931. a lisati sellele sufiks -inox, mis viitab roostekindlusele.
    Victorinoxile lisas tuntust Esimene maailmasõda ja eriti Teine maailmasõda.
    Victorinoxi ülemaailmsele kuulsusele panid aluse USA armee suured tellimused pärast Teist maailmasõda, kui USA sõdurid olid seda nuga Saksa rindel tundma õppinud. ?veitsi noa levikule on aidanud kaasa USA presidendid Lyndon B. Johnson, Ronald Reagan ja George Bush, kel oli kombeks Valge Maja külalistele kinkida oma nimetähtedega Victorinoxi nuga. Praegu müüakse ?veitsi armeenuga enam kui sajas riigis. KL-ÄP
  • Hetkel kuum
Margit Pulk: kobarkäkiepideemia nõuab riigimaja kraamimist, siin on lahendus
Vajame valdkondlikke teadusnõukodasid, et olla vähem tagantjärele targad, kirjutab Philip Morris Eesti välissuhete juht Margit Pulk arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Vajame valdkondlikke teadusnõukodasid, et olla vähem tagantjärele targad, kirjutab Philip Morris Eesti välissuhete juht Margit Pulk arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Turud rahunevad pärast suuremat langust
Täna näitavad aktsiaturud stabiliseerumise märke pärast suuremaid langusi eelmisel nädalal ja selle nädala esmaspäeval. Tõusupoolel on nii Aasia aktsiad kui Euroopa futuurid.
Täna näitavad aktsiaturud stabiliseerumise märke pärast suuremaid langusi eelmisel nädalal ja selle nädala esmaspäeval. Tõusupoolel on nii Aasia aktsiad kui Euroopa futuurid.
Analüütikud ja investorid ihuvad karujahiks relvad teravaks
Börsil on karuturg kestnud juba aasta ja kõik küsivad ühte ja sama: millal see lõpeb? “Miljoni dollari küsimus”, kui kasutada vana tuntud vastust. Aga millal siiski? Kui hakata analüütikuid läbi küsitlema, jagunevad vastused kaheteistkümneks: märtsis, aprillis, mais, teisel poolaastal jne. Nii ei saa ju karu jahtida!
Börsil on karuturg kestnud juba aasta ja kõik küsivad ühte ja sama: millal see lõpeb? “Miljoni dollari küsimus”, kui kasutada vana tuntud vastust. Aga millal siiski? Kui hakata analüütikuid läbi küsitlema, jagunevad vastused kaheteistkümneks: märtsis, aprillis, mais, teisel poolaastal jne. Nii ei saa ju karu jahtida!
Reaalajas börsiinfo
Jaapani turgu vallutav Võrumaa šokolaaditootja: väikeettevõtjad vajavad toetusi
Võrumaa perefirma Roosiku valmistab šokolaade, mida müüb nii Jaapani kui ka Saudi-araabia ja Ühendemiraatide turule. Tänu EASi ja PRIA toetustele on see laienemine olnud võimalik, lausus ettevõtte üks omanikest Reet Kasekamp.
Võrumaa perefirma Roosiku valmistab šokolaade, mida müüb nii Jaapani kui ka Saudi-araabia ja Ühendemiraatide turule. Tänu EASi ja PRIA toetustele on see laienemine olnud võimalik, lausus ettevõtte üks omanikest Reet Kasekamp.
Emotsionaalne esinemine Gaselli Kongressil: et maal äri ajada, pead olema lihtsalt hea inimene
Ääremaal ettevõtjana tegutsedes on kõige olulisem, et juht oleks hea inimene, ütles Võrumaal Metsavenna Turismitalu asutanud Meelis Mõttus, nõustudes juhtimispsühholoog Mare Porkiga.
Ääremaal ettevõtjana tegutsedes on kõige olulisem, et juht oleks hea inimene, ütles Võrumaal Metsavenna Turismitalu asutanud Meelis Mõttus, nõustudes juhtimispsühholoog Mare Porkiga.
Läti joobes juhtidelt konfiskeeritud autod jõudsid Ukrainasse
Esimesed kuus Lätis joobes juhtidelt konfiskeeritud sõidukit jõudsid Ukrainasse, „Sõidukid on ukrainlastele üle antud ja kõik on korras," ütles Twitterconvoy algatuse juht Reinis Poznaks Läti raadiole.
Esimesed kuus Lätis joobes juhtidelt konfiskeeritud sõidukit jõudsid Ukrainasse, „Sõidukid on ukrainlastele üle antud ja kõik on korras," ütles Twitterconvoy algatuse juht Reinis Poznaks Läti raadiole.
Suur uuring: Eesti ettevõtted ei kasuta videoturunduse täielikku potentsiaali
Kui maailmas kasutavad ühe turundustööriistana videot koguni 91% ettevõtetest, siis Eestis väärtustavad liikuvat pilti kõigest 57%. Brändiraamatut luues panustatakse suuri summasid ja teatakse, mida kliendile öelda soovitakse, kuid sellele, et tõelise hoo oma tegemistesse võib sisse lükata hoopis video-või animatsioonikeel, ei mõelda. Kuid Müller Media omaniku ja loovjuhi Taimar Müller sõnul oleks aeg.
Kui maailmas kasutavad ühe turundustööriistana videot koguni 91% ettevõtetest, siis Eestis väärtustavad liikuvat pilti kõigest 57%. Brändiraamatut luues panustatakse suuri summasid ja teatakse, mida kliendile öelda soovitakse, kuid sellele, et tõelise hoo oma tegemistesse võib sisse lükata hoopis video-või animatsioonikeel, ei mõelda. Kuid Müller Media omaniku ja loovjuhi Taimar Müller sõnul oleks aeg.
Turbatootja lõi kõiki varasemaid tulemusi
„2022. aasta suvi oli tootmiseks soodne,“ kirjutab turbatootja Nurme Turvas aruandes ja seda kinnitavad sajaprotsendiliselt ka ettevõtte tulemused – käive ega kasum pole neil kunagi nii suured olnud.
„2022. aasta suvi oli tootmiseks soodne,“ kirjutab turbatootja Nurme Turvas aruandes ja seda kinnitavad sajaprotsendiliselt ka ettevõtte tulemused – käive ega kasum pole neil kunagi nii suured olnud.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.