Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Konkurents sunnib turundusjuhte looma ettevõttele lisaväärtusi

    Tihenev konkurents seab nii firmajuhid kui turundusspetsialistid dilemma ette: kuidas eristada ettevõtet konkurentidest, pakkudes seejuures kliendile just seda, mida ta vajab ja ootab.
    Tänast suundumust turundusvallas iseloomustabki rõhusasetus ja liikumine ostjate vajadustelt ostjate soovidele, sest sissetuleku kasvades on tarbija muutumas ja juba muutunud kaupade ja teenuste valimisel üha nõudlikumaks.
    Teisalt tähendab see nn massturuaja hääbumist ning asendumist väiksemate ning individuaalsemate sihtturgudega. Tihti põrkume aga tõdemusega, et euroopalikult ühtses ja arenevas majandusvoolus puuduvad silmale nähtavad erisused ettevõtete poolt pakutavas: firmade tooted/teenused on konstantsed ja korduvad.
    Kuid ometi on midagi sellist, mis eristab heast parema.
    Konkurentsis, kus turul osalejaid ei ole võimalik enam eristada nende toodete ja teenuste omapära järgi, pääseb maksvusele ettevõtte loodud lisaväärtus või koguni lisaväärtused.
    Üks turundusjuhi ülesannetest on teha katkematu väärtuste ahel (value chain), mis aitab luua lisaväärtusi ehk -hüvesid, et rahuldada klientide vajadusi ja soove. Eeskätt näen lisaväärtuse pakkumise mõjusust ehk efektiivsust teenindussektoris, kus nii seesmiselt kui väliselt näib kõrvaltvaatajale kõik sarnane ja muutumatu.
    Lisaväärtuseks võib olla nii ettevõtte maine, teeninduse kvaliteet, ettevõtte omanikering, müügile järgnev hooldus või konsultatsioon, kliendile omistatav eristaatus jm.
    Otsides asjakohaseid näiteid, võime põgusa vaatluse alla võtta Eesti kindlustusturu, kus hindade ning kindlustustoodete ühtlustumise tingimustes püüavad seltsid oma erisust ning ka väärtust rõhutada eeskätt lisaväärtuse skaala kaudu.
    Kes rõhuvad pikaajalisele kindlustundele läbi selge omanikeprisma ning kõrge omakapitali, kes otsivad kliendi tähelepanu sõbralikuma teenindusega.
    Selge on aga see, et lisaväärtust ei saa müüa tingimustes, kus puudub klientide usaldus ja usk firma ettevõtmistesse.
    Ettevõtte või organisatsiooni lisaväärtuste pagas ei teki üleöö.
    Tähtsate otsuste langetamiseks saab kasutada turu-uuringut. Viimane annaks objektiivse pildi tarbija võimalikust käitumismaneerist ning väärtushinnangutest, mida on visuaalsel vaatlusel raske hinnata.
    Tarbija tagasisidest ehk turu-uuringust saadud info põhjal saab teha valiku, milliseid lisaväärtusi on ettevõte suuteline oma kliendile pakkuma ja millised on ettevõtte need võimalused, mida klient veel kaupa/teenust ostes meilt soovida ei oska. Just need tarbijale täna veel tundmatud ettevõtte «tuleviku» lisaväärtused annavad ettevõttele või organisatsioonile eelise konkurentide ees.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.