• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 03.11.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Konkurents sunnib turundusjuhte looma ettevõttele lisaväärtusi

Tihenev konkurents seab nii firmajuhid kui turundusspetsialistid dilemma ette: kuidas eristada ettevõtet konkurentidest, pakkudes seejuures kliendile just seda, mida ta vajab ja ootab.
Tänast suundumust turundusvallas iseloomustabki rõhusasetus ja liikumine ostjate vajadustelt ostjate soovidele, sest sissetuleku kasvades on tarbija muutumas ja juba muutunud kaupade ja teenuste valimisel üha nõudlikumaks.
Teisalt tähendab see nn massturuaja hääbumist ning asendumist väiksemate ning individuaalsemate sihtturgudega. Tihti põrkume aga tõdemusega, et euroopalikult ühtses ja arenevas majandusvoolus puuduvad silmale nähtavad erisused ettevõtete poolt pakutavas: firmade tooted/teenused on konstantsed ja korduvad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuid ometi on midagi sellist, mis eristab heast parema.
Konkurentsis, kus turul osalejaid ei ole võimalik enam eristada nende toodete ja teenuste omapära järgi, pääseb maksvusele ettevõtte loodud lisaväärtus või koguni lisaväärtused.
Üks turundusjuhi ülesannetest on teha katkematu väärtuste ahel (value chain), mis aitab luua lisaväärtusi ehk -hüvesid, et rahuldada klientide vajadusi ja soove. Eeskätt näen lisaväärtuse pakkumise mõjusust ehk efektiivsust teenindussektoris, kus nii seesmiselt kui väliselt näib kõrvaltvaatajale kõik sarnane ja muutumatu.
Lisaväärtuseks võib olla nii ettevõtte maine, teeninduse kvaliteet, ettevõtte omanikering, müügile järgnev hooldus või konsultatsioon, kliendile omistatav eristaatus jm.
Otsides asjakohaseid näiteid, võime põgusa vaatluse alla võtta Eesti kindlustusturu, kus hindade ning kindlustustoodete ühtlustumise tingimustes püüavad seltsid oma erisust ning ka väärtust rõhutada eeskätt lisaväärtuse skaala kaudu.
Kes rõhuvad pikaajalisele kindlustundele läbi selge omanikeprisma ning kõrge omakapitali, kes otsivad kliendi tähelepanu sõbralikuma teenindusega.
Selge on aga see, et lisaväärtust ei saa müüa tingimustes, kus puudub klientide usaldus ja usk firma ettevõtmistesse.
Ettevõtte või organisatsiooni lisaväärtuste pagas ei teki üleöö.
Tähtsate otsuste langetamiseks saab kasutada turu-uuringut. Viimane annaks objektiivse pildi tarbija võimalikust käitumismaneerist ning väärtushinnangutest, mida on visuaalsel vaatlusel raske hinnata.
Tarbija tagasisidest ehk turu-uuringust saadud info põhjal saab teha valiku, milliseid lisaväärtusi on ettevõte suuteline oma kliendile pakkuma ja millised on ettevõtte need võimalused, mida klient veel kaupa/teenust ostes meilt soovida ei oska. Just need tarbijale täna veel tundmatud ettevõtte «tuleviku» lisaväärtused annavad ettevõttele või organisatsioonile eelise konkurentide ees.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele