• OMX Baltic0,32%300,97
  • OMX Riga0,26%895,3
  • OMX Tallinn0,23%2 073,4
  • OMX Vilnius0,61%1 209,83
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,39
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • OMX Baltic0,32%300,97
  • OMX Riga0,26%895,3
  • OMX Tallinn0,23%2 073,4
  • OMX Vilnius0,61%1 209,83
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,39
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • 24.11.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Majanduskriis ahistab Vene lennufirmasid

Kasumite järsk vähenemine on sundinud Aerofloti rahvusvahelisi liine 25% võrra kärpima. Lennufirma 124 lennukist seisab angaaris 79, põhiliselt on need Vene päritolu ja neile ei jätku varuosi. Aeroflot algatas lennukipargi väljavahetamise USA Boeingute vastu, kuid majanduskriis sunnib plaane korrigeerima.
Aeroflotis loodud kriisikomitee on otsustanud nädalast lendude arvu kärpida 700-lt 525-le. Põhiliselt suletakse ebarentaablid välisliinid ja pannakse põhirõhk odavatele USA-liinidele, kus edasi-tagasipilet maksab 260 dollarit.
Siseliinidel on Aeroflot jätnud piletihinnad rublades muutumatuks, mis tähendab, et dollarites mõõdetuna on firma piletitulud pärast 17. augustit 60% võrra vähenenud, ütles Aerofloti aseturundusdirektor Leonid Itskov.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Aeroflot tegi eelmisel aastal lende 72 riigi 138 linna ja kokku oli tal 3,9 miljonit reisijat. Reisijate arvu vähenemine 30% on lennufirmale eriti ränk löök, kui arvestada, et tänavu kavatseti reisijate arvu suurendada 23% võrra.
Aerofloti aktsiatest 51% kuulub riigile ja ülejäänud eraisikutele. Ehkki aktsionäride nimed on saladuses, arvatakse, et nende seas on suurärimees Boriss Berezovski, kes on ka konkureeriva eralennufirma TransAero suuraktsionär.
Kui Aeroflot börsile läks, maksis selle aktsia 10 dollarit, börsi kõrgajal tõusis see 200 dollari maile ja nüüd maksab umbes 15 dollarit.
Venemaa suurim eralennufirma TransAero, mille aktsiatest 55% kuulub Boriss Berezovski firmale Logo VAZ, on otsustanud kärpida lende 30% ja edaspidi vajaduse korral veel 25%. Kuid erinevalt Aeroflotist tahab TransAero vähendada lende just siseliinidel ja teenida välisvaluutat, sealjuures uute liinide avamisega Hannoveri ja Gatwickisse. Praegu on TransAero päevane kahjum umbes 200 000 dollarit.
Firma Oil and Lubrivants Trading House on kaevanud TransAero 9,9 miljoni rublase võla pärast kohtusse. Kohus andis talle õiguse konfiskeerida TransAero 9834 tonni suuruse kütusetagavara, mistõttu firma on ära jätnud mitu Londoni lendu.
Viimase kuu jooksul on lennufirma tagastanud neli liisitud lennukit. See on tekitanud kuulujutte, et ta ei suuda ka ülejäänud liisingulepinguid täita.
Autor: DN

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele