• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 18.12.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lexuse pisiauto

polegi nii pisike

 
Uus Lexus IS200 ründab Euroopas BMW 3-seeria positsioone, olles pisim ja odavaim Toyota luksmargi esindaja.
Jaapani suurima autotootja Toyota Euroopa mudelivalikus pole seni olnud tagaveolist sportlikku sedaani. Kolmas Lexus, mis Euroopa turule jõudmas -- Lexus IS200, täidab selle tühimiku, rünnates BMW 3-seeriat ning Alfa Romeo 156. Numbri kohaselt on tegu väikseima Lexusega, mida iial toodetud (eelmiste mudelite nimed on LS400 ja GS300).

Artikkel jätkub pärast reklaami

Euroopa konkurentidele hakkab kindlasti meelehärmi valmistama IS200 äärmiselt lühike lisavarustuse nimekiri. See ei tähenda kehva varustust -- vastupidi, kõik see, mis tavaliselt saada täiendava raha eest, on Toyota mahutanud baashinna sisse. Standardvarustuses lubatakse konditsioneeri, kuue plaadiga CD-mängijat, nelja turvapatja jpm.
Kuna auto on sihitud erinevalt senistest Lexustest Euroopa turule, võib talle ennustada samaväärset edu, kui on saavutanud Toyotad.
Euroopas müüki tulev modifikatsioon saab jõuallikaks 2-liitrise kuuesilindrilise rivimootori, koduturul Jaapanis pakutakse ka neljasilindrilist.
Käigukast on esmakordselt selles autoklassis kuue-, mitte viiekäiguline, soovi korral võib valida ka neljakäigulise automaatkastiga mudeli. Ainulaadne omas klassis on ka standardis 17tolliste velgede kasutamine (215/45R17).
Kogu salong jätab äärmiselt sportliku mulje. Eriti muljetavaldav on auto näidikuplokk, mis koosneks justkui üksteise otsa pikitud suurendatud käekelladest.
Jaapanis on IS200 juba müügis, kuid seal kannab ta nime Toyota Altezza.
Euroopa turule lubatakse IS200 paisata kevadel. Hind pole veel selge, kuid vähemalt Inglismaal tõotab see jääda madalamaks kõigist rivaalide hindadest.
Toyota jätkab Euroopasse tungimist Lexuse abil ka edaspidi. Aastaks 2002 peaks Euroopa teedel sõitma viis uut Lexuse mudelit. Senistele autodele peaksid lisanduma universaal, kupee, samuti nelja ratta veoline mudel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele