• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 24.12.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Fiat pakub ulmeautot

Fiatil on turule tulemas auto, mis oleks kui ulmefilmist tänavale lastud. Fiati nägemuses ongi Multipla näol tegemist tulevikuautoga.
Fiat nimetab Multiplad õigusega «the car of tomorrow» ehk «homse päeva auto». Juba auto välimus, mis meenutab ulmefilmides nähtut, ei luba selles väites kahelda. Fiat ennustab, et samalaadseid autosid hakkab lähiaastatel tulema ka konkurentidelt.
Traditsiooniliste mahtuniversaalide turg on viimastel aastatel Euroopas märgatavalt kasvanud, kuid seda peamiselt suuremas klassis. Vaid viimasel ajal on lisandunud ka pisemaid «mulle» (Renault Mégane Scenic, Opel Zafira), kuid päris väikeautode klassis valitseb seni tühimik. Sinna ongi uustulnuk suunatud. Loodud auto on ehituslikult segu tavalisest väikeautost ning mahtuniversaalist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Multipla on mõeldud juhtidele, kes reisivad sageli koos sõpradega ning vajavad universaalauto suuruse pagasiruumiga liiklusvahendit. Samas annavad kompaktsed mõõtmed eelise pingelises linnaliikluses, kus suurema sõiduautoga ebamugav toime tulla oleks.
Nime Multipla kasutamist põhjendab Fiat võimaluse-
rohkusega kasutada autot paljudes erinevates situatsioonides -- ta asendab üheaegselt nii mahtuniversaali, traditsioonilist sõiduautot, universaal-
kerega sõiduautot kui ka väikeveokit.
Ehkki Multipla on vähem kui 4 meetrit pikk, lööb ta mahutavuses paljusid oma konkurente -- 430--1300 liitrit (seejuures sileda põrandaga!) on selles suurusklassis uskumatud arvud.
Sama kehtib kohtade arvu kohta -- neid on tavalise nelja või viie asemel hoopis kuus -- mõlemas istmereas kolm. Kuna neid annab soovi kohaselt kombineerida (kolmest kohast kuni kuueni), annab see inimeste ja kaupade veol lisavõimalusi.
Mootoreid on kaks -- 1,6-liitrine bensiini- ja 1,9-liitrine diiselmootor, lisaks pakutakse modifikatsiooni, mis töötab bensiini kõrval metaanil. Edaspidi lisanduvad valikusse hübriidmootorid, mis kasutavad kombineeritult elektrienergiat ja bensiini. Kõiki modifikatsioone hakatakse tootma kahes varustusastmes -- SX ja ELX.
Multiplad hakatakse ehitama Itaalias ja aastaseks tootmismahuks saab 60 000 autot. Alates novembrist on auto müügil Itaalias, mujal Euroopas alustatakse turustamist uuel aastal.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele