Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Fiat pakub ulmeautot

    Fiatil on turule tulemas auto, mis oleks kui ulmefilmist tänavale lastud. Fiati nägemuses ongi Multipla näol tegemist tulevikuautoga.
    Fiat nimetab Multiplad õigusega «the car of tomorrow» ehk «homse päeva auto». Juba auto välimus, mis meenutab ulmefilmides nähtut, ei luba selles väites kahelda. Fiat ennustab, et samalaadseid autosid hakkab lähiaastatel tulema ka konkurentidelt.
    Traditsiooniliste mahtuniversaalide turg on viimastel aastatel Euroopas märgatavalt kasvanud, kuid seda peamiselt suuremas klassis. Vaid viimasel ajal on lisandunud ka pisemaid «mulle» (Renault Mégane Scenic, Opel Zafira), kuid päris väikeautode klassis valitseb seni tühimik. Sinna ongi uustulnuk suunatud. Loodud auto on ehituslikult segu tavalisest väikeautost ning mahtuniversaalist.
    Multipla on mõeldud juhtidele, kes reisivad sageli koos sõpradega ning vajavad universaalauto suuruse pagasiruumiga liiklusvahendit. Samas annavad kompaktsed mõõtmed eelise pingelises linnaliikluses, kus suurema sõiduautoga ebamugav toime tulla oleks.
    Nime Multipla kasutamist põhjendab Fiat võimaluse-
    rohkusega kasutada autot paljudes erinevates situatsioonides -- ta asendab üheaegselt nii mahtuniversaali, traditsioonilist sõiduautot, universaal-
    kerega sõiduautot kui ka väikeveokit.
    Ehkki Multipla on vähem kui 4 meetrit pikk, lööb ta mahutavuses paljusid oma konkurente -- 430--1300 liitrit (seejuures sileda põrandaga!) on selles suurusklassis uskumatud arvud.
    Sama kehtib kohtade arvu kohta -- neid on tavalise nelja või viie asemel hoopis kuus -- mõlemas istmereas kolm. Kuna neid annab soovi kohaselt kombineerida (kolmest kohast kuni kuueni), annab see inimeste ja kaupade veol lisavõimalusi.
    Mootoreid on kaks -- 1,6-liitrine bensiini- ja 1,9-liitrine diiselmootor, lisaks pakutakse modifikatsiooni, mis töötab bensiini kõrval metaanil. Edaspidi lisanduvad valikusse hübriidmootorid, mis kasutavad kombineeritult elektrienergiat ja bensiini. Kõiki modifikatsioone hakatakse tootma kahes varustusastmes -- SX ja ELX.
    Multiplad hakatakse ehitama Itaalias ja aastaseks tootmismahuks saab 60 000 autot. Alates novembrist on auto müügil Itaalias, mujal Euroopas alustatakse turustamist uuel aastal.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Ehituspood Viimsis paneb uksed kinni: "Ootame tormiseid aegu“
Viimsi Kaubahoovis tegutsev ehituspood sulgeb praeguse plaani järgi novembri lõpus uksed, kuna näeb tulemas raskeid aegu.
Viimsi Kaubahoovis tegutsev ehituspood sulgeb praeguse plaani järgi novembri lõpus uksed, kuna näeb tulemas raskeid aegu.
Eksperdid: Eesti pensionisüsteem toetub liiga raskelt esimesele sambale
Eesti pensionisüsteemi sammaste loogika on paigast nihkunud. Nüüdselt ülekaalukalt esimese sambale toetuv süsteem ei paku piisavat asendussissetulekut ning vajab selgemat ja ausamat eesmärgistamist, kirjutavad Tallinna ülikooli professor Lauri Leppik ning arenguseire keskuse eksperdid Magnus Piirits ja Johanna Vallistu.
Eesti pensionisüsteemi sammaste loogika on paigast nihkunud. Nüüdselt ülekaalukalt esimese sambale toetuv süsteem ei paku piisavat asendussissetulekut ning vajab selgemat ja ausamat eesmärgistamist, kirjutavad Tallinna ülikooli professor Lauri Leppik ning arenguseire keskuse eksperdid Magnus Piirits ja Johanna Vallistu.
Porsche aktsia odavnes alla IPO hinna
Porsche aktsia sulgus täna 81,8 eurol, mis on 70 eurosenti alla IPO hinna.
Porsche aktsia sulgus täna 81,8 eurol, mis on 70 eurosenti alla IPO hinna.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
LinkedIni ekspert juhtidele: tehke rohkem kisa ja kära, hoiate raha kokku
Ettevõtete juhid peaksid looma LindkedInis isikliku konto ja ehitama persoonibrändi, kuna see aitab tulevikus värbamiskulusid kokku hoida, rääkis LinkedIni ekspert Indrek Põldvee.
Ettevõtete juhid peaksid looma LindkedInis isikliku konto ja ehitama persoonibrändi, kuna see aitab tulevikus värbamiskulusid kokku hoida, rääkis LinkedIni ekspert Indrek Põldvee.
Hirmust tuleb rääkida, et seda mitte karta
Varem hoiduti tuumaohust rääkimisest, et mitte külvata asjatut masendust ja paanikat. Nüüd, vastupidi, sellest justnimelt tulebki rääkida, et hoida ära asjatut masendust ja paanikat, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Varem hoiduti tuumaohust rääkimisest, et mitte külvata asjatut masendust ja paanikat. Nüüd, vastupidi, sellest justnimelt tulebki rääkida, et hoida ära asjatut masendust ja paanikat, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Elektri universaalteenuse hinnaarengu määrab saastekvoodi turg
Börsipaketi uue teenuse vastu vahetanud kliendid ei pea enam pingsalt jälgima Nord Pooli hindu, kuid peaks olema kursis saastekvoodi hinnaga, mis universaalteenust otseselt mõjutab, kirjutab Eesti Energia energiaturu ülevaates.
Börsipaketi uue teenuse vastu vahetanud kliendid ei pea enam pingsalt jälgima Nord Pooli hindu, kuid peaks olema kursis saastekvoodi hinnaga, mis universaalteenust otseselt mõjutab, kirjutab Eesti Energia energiaturu ülevaates.

Olulisemad lood

Oluline võit Ukrainale: vene väed suruti Lõmanist välja
Ukraina saavutas täieliku kontrolli Vene vägede peatuspaiga üle Ida-Ukrainas asuvas Lõmani linnas, kirjutab Financial Times.
Ukraina saavutas täieliku kontrolli Vene vägede peatuspaiga üle Ida-Ukrainas asuvas Lõmani linnas, kirjutab Financial Times.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.