• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • 05.02.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaotajaks on odav auto

See, et 1999. aasta ei kuulu Eesti automüügi kuldaastate hulka, sai selgeks juba mullu. Jaanuar kinnitas ennustust, olles sõiduautode müügiarvult võrreldav jaanuariga kaks aastat tagasi.
Siiski müüdi jaanuaris Eestis üle 500 uue sõiduauto, mis korrutades keskmiselt 200 000 krooniga ehk uue väiksemat sorti auto hinnaga annab autoostule kulutatud rahaks 100 miljonit krooni.
Tõele au andes läheb kümnendik kulutatud rahast siiski naaberriikidest, eelkõige Venemaalt pärit autoostjate arvele. Seega ei sõltu Eesti automüüjate edukus mitte ainult siinse majanduse hetkeseisust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Paigalseisunähud majanduses on eelkõige mõjutanud väiksemate autode ostjaid. Nii on eelmise aasta detsembriga võrreldes kõige suurem tagasilöök väikeste keskautode klassis, kus müük vähenes peaaegu poole võrra. Seevastu on detsembrist isegi veidi rohkem ostetud maastureid. Maasturite osa üldises müügis on aga muljetavaldav: sellesse klassi kuulub iga viies müüdud auto.
Automarkide hulgas olulisi muutusi polnud. Võidutses eelmisel aastal teiseks jäänud Honda 56 autoga, talle järgnesid eelmise eesta võitja Toyota ja viimaste kuude üks põhitegijaid Hyundai 49 autoga.
Tõsisem kukkuja on Volkswagen, kes eelmise aasta kolmandalt positsioonilt langes Peugeot'ga jagama 6-7 kohta. Honda edu põhines suuresti Eesti ühel lemmikautomargil CR-V, mida müüdi ohtralt ka eelmisel aastal samal ajal. Esimesed ostjad leidusid ka Honda uuele, kõiki senituntud autoklasse eiravale HR-V-le, mida müüjad nimetavad vaba aja autoks.
Võrreldes detsembriga vähenes ka kaubikumüük, liidrid on aga samad. Suveräänselt juhivad Mercedes-Benz suurte kaubikute ja väikebusside ning Volkswagen väikeveokite hulgas.
Ülejäänud müüjad olid rohkem statistide osas, tabeli viimased 7 müüjat müüsid kokku vaid 10 kaubaautot.
Siiski kinnitavad kõik müüjad ühest suust, et vaatamata hallile jaanuarile tulevad automüüjatele paremad ajad. Nii lubab Volkswagen eelmise aasta müügitulemuse koguni ületada.
Veho Tallinna müügisalongi juhataja Ando Nõel koos autoga Honda CR-V, mis on Honda parim müügiartikkel juba teist talve järjest.
*müük ainult Eestisse

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele