Tanel Raig • 12 aprill 1999

Post kujundab oma mainet hoolimatult

ELKO Revali 7000kroonisest monitorist jäi pärast Eesti Posti kaubaveoteenuse kasutamist järele 500 krooni. Suuremat summat keeldub Eesti Post tema kaubabussist varastatud kauba eest maksmast.

Eesti Posti keeldumine kauba väärtuse väärilise hüvitise maksmisest näitab riigiettevõtte hoolimatut suhtumist oma mainesse.

Erafirma sellist jäikust üles näidata ei saa. Kuigi Cargobus võib nagu Eesti Postki piirduda tema käest kaotsi läinud kliendi saadetise hüvitamisel 500 krooniga, otsiti kliendiga kompromiss ja hüvitati üle poole kadunud kauba väärtusest.

Juriidiliselt oli Eesti Postil õigus maksta 7000kroonise kauba kaotamisel vaid 500kroonine hüvitis. ELKO Reval ei sõlminud kauba väärtustamise lepingut (ehk kindlustust), sest ei osanud hinnakirja lisateenuste nimekirjast kindlustuse kohta käivat rida leida. Eesti Posti veoteenuse juhendi järgi kuulub siis hüvitamisele kuni 500 krooni.

Eesti Posti ei ähvarda kliendi huvidest ülevaatamisel kliendi kaotamine. Vaatamata kaotatud monitorile sõlmis ELKO Reval Eesti Postiga veoteenuste kasutamise lepingu ka edaspidi. Riigifirmana on Eesti Postil hinnakiri, millega teised väikepakisaadetiste vedajad konkureerida ei suuda (hind ei sõltu veokaugusest). Kui ELKO Revalil on vaja saata 7kilone monitor Tallinnast Narva, siis Eesti Post viib selle kohale 40 krooniga, aga näiteks HRX 230 krooniga. ELKO Revali turundusjuht Raido Pae nendib, et HRXiga kaugemasse sihtpunkti ühte monitori saates ei suuda monitori müügihind katta transpordikulusid.

Ja ikkagi jäi paindumatust kahju hüvitamisest Eesti Posti kohale vari. Edaspidigi Eesti Posti veoteenust ostma sunnitud Raido Pae on nõutu: kuna kaubabussilt ei leitud sissemurdmise jälgi, väidab Eesti Post, et varas sisenes kaubikusse valevõtme abil. Sama hästi võis ka autojuht monitori kõrvalautosse tõsta, leiab Pae. Eesti Posti konkurentfirma müügijuht itsitab, et postifirma on leidnud hea võimaluse 500 krooniga monitor soetada.

Hetkel kuum