Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti seadused liiga karmid

    Ettevõtjatel tuleb alates 15. aprillist tasuda kange alkoholi impordi litsentsi saamiseks riigilõivu 140 000 krooni, õlle impordi puhul 80 000 krooni.
    Alkoholi jaemüügifirma Vinoteek AE OÜ juhataja August Alop ütles, et tal on mõttetu taotleda sellise hinnaga alkoholi impordi litsentsi ja ta hakkab ostma kaupa edaspidi maaletoojate vahendusel. Alopi sõnul kallineb selle tulemusena veinipudeli hind tarbija jaoks.
    Ühe anonüümseks jääda soovinud riigiametniku sõnul viitasid maailma kaubandusorganisatsiooni WTO ametnikud Genfis toimunud Eesti liitumistöögrupi koosolekul alkoholi impordile seatud litsentsitasude mittevastavusele WTO vaba kaubavahetuse põhimõtetega.
    WTO töögrupis osalenud põllumajandusministeeriumi peaspetsialist Tauno Lukas ütles, et toiduainete impordilitsentsi hind 25 000 krooni kõnelustel vastuseisu ei tekitanud, küll arvati USA esindaja nõudel loodava litsentsikomisjoni koosseisust välja kodumaiste tootjate esindajad.
    WTO esindajad jäid Lukase väitel rahule Eesti põhjendustega litsentsitasu aluseks olevate kulutuste kohta. Ta ütles, et põllumajandusministeeriumisse on litsentside väljastamiseks tööle võetud üks inimene, peamise osa kuludest moodustab aga litsentsitaotlejate inspekteerimine.
    August Alopi hinnangul on eelmisel nädalal jõustunud seadustepaketti kuuluv nõue alkoholiregistri pidamise kohta muutnud kahtlaseks eksklusiivsete veinide müügi Eestis. «Seaduse kohaselt pean ma registrile ära andma poolteist liitrit igast margist, kuid mõnda veini ongi seni Eestisse toodud kõigest paar pudelit,» lausus veiniärimees.
    Lihasaaduste maaletooja MG Supplies Eesti ASi tegevdirektor Peep Kallaste peab litsentsitasu suurust põhjendamatuks ja väitis, et see ei vasta litsentsi väljastamise tegelikele kulutustele. Importija peab niigi kinni maksma suure osa toiduainete sisseveol ette nähtud toimingutest, selgitas ta. «Kui toome sisse umbes 15 kaubapartiid kuus, maksame veterinaarkontrolli ja dokumentide vormistamise eest kuni 5000 krooni kuus ehk 50 000--60 000 krooni aastas,» lausus Kallaste.
    WTO tegevuse üheks põhialuseks oleva üldise tolli- ja kaubanduskokkuleppe kohaselt ei tohi mingisugused tasud (v.a tollid ja maksud), mis on seotud impordi ja ekspordiga, ületada ligikaudseid tegelikke kulutusi litsentside väljastamisele või toodete sertifitseerimisele. Sama dokumendi kohaselt ei tohi kasutada sarnaseid tasusid kodumaiste toodete kaudseks kaitseks, impordi või ekspordi maksustamiseks teenimise huvides.
    Riigikogu liige ning väikese hulgifirma üks omanik Tiit Toomsalu ütles litsentsitasusid kommenteerides, et ta ei ole veel jõudnud ennast kurssi viia WTO regulatsioonidega. «Olen veendunud, et selline seadus koondab turu suurfirmade kätte ja piirab väikeettevõtlust,» kinnitas ta.
    «1997. a oli litsentsitasu 5000 krooni, mullu 15 000 krooni,» rääkis Toomsalu. «Tänavune aastase litsentsi hind 30 000 krooni paneb mõtlema tegevuse otstarbekusele.» Toomsalu osalusega Eesti Toormetarne OÜ vedas mullu Eestisse 350 000 krooni eest õlut Tshehhist ja Slovakkiast.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.