• OMX Baltic4,79%302,71
  • OMX Riga−0,06%878,37
  • OMX Tallinn5,74%1 936,13
  • OMX Vilnius1,55%1 155,41
  • S&P 500−0,33%5 693,31
  • DOW 30−0,37%42 299,7
  • Nasdaq −0,53%17 804,03
  • FTSE 100−0,27%8 666,12
  • Nikkei 225−0,6%37 799,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,23
  • OMX Baltic4,79%302,71
  • OMX Riga−0,06%878,37
  • OMX Tallinn5,74%1 936,13
  • OMX Vilnius1,55%1 155,41
  • S&P 500−0,33%5 693,31
  • DOW 30−0,37%42 299,7
  • Nasdaq −0,53%17 804,03
  • FTSE 100−0,27%8 666,12
  • Nikkei 225−0,6%37 799,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,23
  • 27.04.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Auku sõitja maksab kahjud ise

Pealinna autoomanikud on nõudnud auklikel tänavatel lõhutud autode remondikulude hüvitamist, kuid kahjutasu ei ole keegi linnalt kätte saanud.
«Teeaugus auto lõhkumisel tuleks asjaolude kindlakstegemiseks registreerida õnnetus politseis,» ütleb Tallinna kommunaalameti jurist Eva Martinson. Tema sõnul on mõtet asuda linnalt kahjutasu nõudma ainult siis, kui juhtunu on liiklusõnnetusena registreeritud.
Tallinna liikluspolitsei komissar Villu Vane räägib, et käesoleval kevadel on politseis registreeritud ligi kakskümmend sellist juhtumit ning enamikul juhtudel ei olnud autojuht süüdi.
«Kuid keegi peab ju igas juhtumis süüdi olema,» lausub komissar. Vane sõnul saatis ta kommunaalametile kirja, kus palus selgitust võimaliku kahjude hüvitamise korra kohta. Tänaseni pole ta vastust saanud.
Mercedes-Benzi esindaja Silberauto avalike suhete juhi Üllar Borni kinnitusel on neil sel kevadel tulnud remontida üht autot, mille velg on teeaugus kõverdunud. Born juhib tähelepanu asjaolule, et väiksemad teeolude tõttu tekkinud vigastused jäävad enamasti alla kindlustuse omavastutuse piiri ning seega peab ka vabatahtlikku sõidukikindlustust omav autoomanik need ise kinni maksma.
Veebruaris vastu võetud teeseaduse järgi peab tee olukord võimaldama ohutult liigelda. Tee omanik vastutab, et tee oleks nõuetekohases seisundis.
Vane sõnul peaks teel saama sõita ohutult suurima lubatud kiirusega ehk linnas 50 kilomeetrit tunnis.
Teine lugu on vigastustega, mille auto saab tee-ehitustööde ebapiisava tähistuse tõttu.
Sügisel ehitas aktsiaselts Aspi Kadaka teele teetööde käigus ohutussaare, millele sõitis politsei andmetel tähistuse puudumise pärast ühe õhtuga otsa vähemalt kaheksa autot. Firma pidi tasuma kõigi nende autode remondikulud. Ühe lõhutud Mercedese omanik nõudis tee-ehitusfirmalt välja remondikulu 25 000 krooni. Kinnitamata andmetel tuli firmal tasuda kokku 150 000 krooni.
Tallinna suurim augukaevaja AS Tallinna Vesi soetas riigihanke korras vajalikke materjale aukude tähistamiseks. Tallinna Vesi üritab sellega hoiduda pretensioonidest auku kukkunud sõidukite remondi küsimustes.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele