• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • 03.05.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Minister tahab raudtee konkurentsile avada

Senine riigikontrolli kontrolör Raivo Agabus asub uues ametis tööle täna, põrkudes kohe majandushuvide konfliktile. Erinevalt valitsusliidust ei toeta Eesti Raudtee juht Parbo Juchnewitsch vaba konkurentsi toomist raudteele ja soovib monopoolsuse huvides nõrka raudteeametit.
Jürgenson teatas reedel erastamisagentuuri korraldatud infrastruktuuri konkurentsivõime tagamise konverentsil, et valitsusliidu eesmärgiks on konkurentsi toomine raudteele. «Raudteeamet peab tagama operaatoritele ausa ligipääsu raudteele,» ütles Jürgenson.
Juchnewitsch ei poolda praeguse Eesti Raudtee vedudega konkureerivate operaatorite lubamist Eestisse, mis kahjustaks Eesti Raudtee ärihuve. Ta kinnitas, et Eesti on viimase kahe aasta jooksul just tänu monopoolsele raudtee-ettevõttele võitnud naabritelt suures koguses transiitvedusid. «Venelased ei taha suhelda paljude väikeste operaatoritega, sest neil puudub euroopalik äritava,» selgitas Juchnewitsch. «Pooldan raudteeametit, mis kontrollib tehnilist külge, kuid ei sekku ärisse.»

Artikkel jätkub pärast reklaami

Endine teede- ja sideminister Raivo Vare ütles, et Eesti raudteetransport on riigi peamise transiidiarterina vahetult seotud Venemaaga ega saa ärilistes otsustes Vene mängureegleid eirata. Vare sõnul on raudtee erastamise valikud Eesti Raudtee aktsiate müük strateegilisele partnerile või kontsessioonilepingu pakkumine.
Mullu süüdistas ASi Valga Külmvagunite Depoo juht Aare Viira Juchnewitschit ja Varet kokkumängus depoo väljatõrjumises Eesti raudteetranspordi turult. Eesti Raudtee takistas tehnilistele põhjustele viidates Valga depoo külmvagunite vedusid ja eelistas väidetavalt dumpinghinda kasutavaid Venemaa külmvaguneid.
Raudteeameti eesmärk on reguleerida raudteetranspordi turgu ning järelevalvet.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele