Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Minister tahab raudtee konkurentsile avada
Senine riigikontrolli kontrolör Raivo Agabus asub uues ametis tööle täna, põrkudes kohe majandushuvide konfliktile. Erinevalt valitsusliidust ei toeta Eesti Raudtee juht Parbo Juchnewitsch vaba konkurentsi toomist raudteele ja soovib monopoolsuse huvides nõrka raudteeametit.
Jürgenson teatas reedel erastamisagentuuri korraldatud infrastruktuuri konkurentsivõime tagamise konverentsil, et valitsusliidu eesmärgiks on konkurentsi toomine raudteele. «Raudteeamet peab tagama operaatoritele ausa ligipääsu raudteele,» ütles Jürgenson.
Juchnewitsch ei poolda praeguse Eesti Raudtee vedudega konkureerivate operaatorite lubamist Eestisse, mis kahjustaks Eesti Raudtee ärihuve. Ta kinnitas, et Eesti on viimase kahe aasta jooksul just tänu monopoolsele raudtee-ettevõttele võitnud naabritelt suures koguses transiitvedusid. «Venelased ei taha suhelda paljude väikeste operaatoritega, sest neil puudub euroopalik äritava,» selgitas Juchnewitsch. «Pooldan raudteeametit, mis kontrollib tehnilist külge, kuid ei sekku ärisse.»
Endine teede- ja sideminister Raivo Vare ütles, et Eesti raudteetransport on riigi peamise transiidiarterina vahetult seotud Venemaaga ega saa ärilistes otsustes Vene mängureegleid eirata. Vare sõnul on raudtee erastamise valikud Eesti Raudtee aktsiate müük strateegilisele partnerile või kontsessioonilepingu pakkumine.
Mullu süüdistas ASi Valga Külmvagunite Depoo juht Aare Viira Juchnewitschit ja Varet kokkumängus depoo väljatõrjumises Eesti raudteetranspordi turult. Eesti Raudtee takistas tehnilistele põhjustele viidates Valga depoo külmvagunite vedusid ja eelistas väidetavalt dumpinghinda kasutavaid Venemaa külmvaguneid.
Raudteeameti eesmärk on reguleerida raudteetranspordi turgu ning järelevalvet.
Autor: ÄP