• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 03.05.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pärnu ja Narva maantee laenurahaga korda

2000. aasta koondprojekt näeb ette peale kahe maantee korrastamise veel Muuga sadamasse viiva Tallinna ringtee ja Paldiski sadamasse viiva tee parandamist.
Teede- ja sideminister Toivo Jürgenson ütles reedel, et võimalusi laenu võtmiseks vaatab praegu üle rahandusministeerium, mille järel tuleb projekt arutusele valitsuse tasandil. «Ei maksa loota, et maanteid kohe neljarealiseks ehitama hakatakse, kuid tegemist on miljarditesse küündiva investeeringuga,» ütles Jürgenson.
Maanteeameti peadirektori asetäitja Aleksander Kaldase sõnul on teede renoveerimiseks vaja minimaalselt 850 mln krooni, tööde teostamiseks kulub vähemalt kolm aastat.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Maanteeameti andmeil on laenuandjaks Euroopa investeeringute pank. Lisafinantseerimisallikaks võivad Jürgensoni ütlusel olla ka Euroopa regionaalsed fondid, millest saadava summa suurusjärk sõltub Eesti kui kandidaatriigi läbirääkimistest Euroopa Liiduga.
Teede- ja sideministeeriumi pressinõuniku Tommy Biene sõnul on laenu andmisest huvitatud ka Põhjamaade Investeerimispank. Laenuvõtmine on paratamatu, sest riik on teedeehitust pidevalt alafinantseerinud, ütles Biene.
Riigieelarvest kaetakse maanteede renoveerimisel kuni 50% vajaminevast rahast. Järgmisel aastal suureneb teederemondi ja -ehituse eelarve seoses uue teeseaduse jõustumisega, mille kohaselt vähemalt 75% mootorikütuse- ja mootorsõidukiaktsiisist suunatakse maanteede korrashoiuks.
Kaldase väitel paisub teede-ehituse eelarve vähemalt 1/4 võrra. Riigieelarve näeb tänavu teedele ette 800 mln kr.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele