Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pärnu ja Narva maantee laenurahaga korda
2000. aasta koondprojekt näeb ette peale kahe maantee korrastamise veel Muuga sadamasse viiva Tallinna ringtee ja Paldiski sadamasse viiva tee parandamist.
Teede- ja sideminister Toivo Jürgenson ütles reedel, et võimalusi laenu võtmiseks vaatab praegu üle rahandusministeerium, mille järel tuleb projekt arutusele valitsuse tasandil. «Ei maksa loota, et maanteid kohe neljarealiseks ehitama hakatakse, kuid tegemist on miljarditesse küündiva investeeringuga,» ütles Jürgenson.
Maanteeameti peadirektori asetäitja Aleksander Kaldase sõnul on teede renoveerimiseks vaja minimaalselt 850 mln krooni, tööde teostamiseks kulub vähemalt kolm aastat.
Maanteeameti andmeil on laenuandjaks Euroopa investeeringute pank. Lisafinantseerimisallikaks võivad Jürgensoni ütlusel olla ka Euroopa regionaalsed fondid, millest saadava summa suurusjärk sõltub Eesti kui kandidaatriigi läbirääkimistest Euroopa Liiduga.
Teede- ja sideministeeriumi pressinõuniku Tommy Biene sõnul on laenu andmisest huvitatud ka Põhjamaade Investeerimispank. Laenuvõtmine on paratamatu, sest riik on teedeehitust pidevalt alafinantseerinud, ütles Biene.
Riigieelarvest kaetakse maanteede renoveerimisel kuni 50% vajaminevast rahast. Järgmisel aastal suureneb teederemondi ja -ehituse eelarve seoses uue teeseaduse jõustumisega, mille kohaselt vähemalt 75% mootorikütuse- ja mootorsõidukiaktsiisist suunatakse maanteede korrashoiuks.
Kaldase väitel paisub teede-ehituse eelarve vähemalt 1/4 võrra. Riigieelarve näeb tänavu teedele ette 800 mln kr.
Autor: ÄP