Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kevad elavdab jaekaubandust
«Märtsis-aprillis näitas müük selget tõusu,» ütles Tallinna Kaubamaja müügidirektor Andrus Ossip. «Muidugi ei saa rääkida mingist tarbimisbuumist, kuid tõus võrreldes aasta algusega on märgatav.»
Ossipi sõnul ostetakse juba mitmendat kevadet väga palju spordi- ja vabaajakaupu, seevastu näiteks ülikondi müüakse vähem. «Kui jaanuaris-veebruaris jäime müügiga eelmise aasta tasemest maha, siis kaks järgnevat kuud olime eelmise aasta tasemel,» ütles Ossip. Tema sõnul on toidukaupade müük olnud stabiilne ja kuigi majanduse langedes vähenes kohe kallimate toidukaupade müük, kaeti see osa käibelangusest odavama kauba arvel.
Garderoobikaupu müüva Sokose kaubamaja juhataja Riina Uska sõnul on kaubamaja käibes olnud vaikne tõus alates märtsist, kuid suurt käibehüpet pole veel toimunud. «Võimalik, et selline vaikne virvendamine kestab terve suve ja müügis tuleb hüpe alles sügisel,» ütles ta.
Turu-uuringuid tegeva ASi Profindex tegevdirektor Margit Raid ütles, et toidukaupade osas on müügi langus alates märtsi algusest peatunud enamikus kaubagruppides. «Peamisi toidukaupu ostetakse hästi, halvasti lähevad maiustused,» ütles Raid. «Vähenenud on ostud kõikvõimalikest putkadest, suurenenud nn pereostud supermarketitest.»
Statistikaameti andmeil müüdi märtsis toidukaupu 584 mln krooni eest võrreldes veebruari 551 mln krooniga.
Jaekaubakäive tõusis märtsis 5% võrreldes eelmise aasta märtsiga. Võrreldes veebruariga kasvas märtsis kaupade jaemüük 12%. I kvartalis müüsid Eesti kauplused kokku 4,5 mld krooni eest.