• OMX Baltic−0,38%292,1
  • OMX Riga−0,09%889,93
  • OMX Tallinn−0,39%1 856,17
  • OMX Vilnius−0,25%1 135,09
  • S&P 5000,64%5 675,12
  • DOW 300,85%41 841,63
  • Nasdaq 0,31%17 808,66
  • FTSE 1000,56%8 680,29
  • Nikkei 2251,49%37 953,08
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,03
  • OMX Baltic−0,38%292,1
  • OMX Riga−0,09%889,93
  • OMX Tallinn−0,39%1 856,17
  • OMX Vilnius−0,25%1 135,09
  • S&P 5000,64%5 675,12
  • DOW 300,85%41 841,63
  • Nasdaq 0,31%17 808,66
  • FTSE 1000,56%8 680,29
  • Nikkei 2251,49%37 953,08
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,03
  • 04.08.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuum suvi kasvatab joogimüüjate käibeid

Õlle ja vee tarbimine kasvas juunis ja juulis kolmandiku võrra. Kõige enam on suurenenud aga kalja tarbimine. Eelmise aasta juuniga võrreldes müüdi kalja 14 korda enam.
Kui õlle joomise kasvule on kaasa aidanud reklaamitegevus, Õllesummer ja ajakirjanduse aktiivne huvi, siis kalja ostavad inimesed Tartu Õlletehase juhataja Tarmo Noopi hinnangul nostalgiatundest kollaste kaljavaatide vastu.
Läti kalja turustava hulgifirma ASi Hadler müügidirektori Janek Mellikovi sõnul maitseb kali ka praegustele lastele, asendades edukalt Coca-Cola jooke.
Lastele maitsevad tõenäoliselt magusamad kaljad, nende vanematele aga mõrumad, hindab kalja joomist Rootsi kalja importiva ASi Hankom müügidirektor Aare Aaspõld.
«Kui on autoga vaja sõita, siis ei saa õlut juua,» räägib kalja meestejoogiks pidav Ösel Foodsi kommertsdirektor Heiki Tuul.
Tartu Õlletehase juht Tarmo Noop kaljale järgmiseks suveks kasvavat nõudlust ei ennusta. Tema hinnangul võiks järgmise suve moejoogiks olla siider, mis hakkab asendama populaarsust kaotavaid greibi-viinasegusid. Kui praegu moodustab siider lahja alkoholi turuosast veerandi, siis järgmisel aastal võiks siidrile kuuluda kolmandik.
Hankomi müügidirektori Aare Aaspõllu hinnangul kasvab siidri tarbimine oluliselt inimeste sissetulekute suurenemisel.
Põhiliseks suvejoogiks jääb ikkagi õlu. Eelmisel aastal tarbiti inimese kohta 48 liitrit õlut ning selleks aastaks prognoositakse 60 liitrit inimese kohta. Õlletootjate hinnangul on 70 liitrit piir, millest edasi on tarbimist raske kasvatada.
Õlletarbimise kasvu saab pidada ka ajakirjanduse õllelembuse tulemuseks. «Kui õllejooja kuuleb ja loeb, et õlu lõpeb otsa, siis ta võib mõne pudeli asemel terve kasti osta,» räägib Saku Õlletehase müügidirektor Jüri Jänese. Tema sõnul võib mõni õllemark poest otsa saada, aga olukord, et üldse õlut ei müüda, on vähetõenäoline.
Õlle populaarsus vähendab kangete jookide tarbimist. ASi Värska Vesi direktori Toivo Nõgesmäe sõnul on kange õlu hea, sest kustutab janu ja teeb purju. «Nagu kaks kärbest ühe hoobiga: janu läinud ja purjus kah,» räägib Nõgesmäe, kellele meeldib õlu kui jook, mitte kui purju jäämise vahend.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele