• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 10.09.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Täpsustused erisoodustusmaksu teemadel

8. septembri Äripäeva artiklis «Ettevõtjad püüavad maksust mööda hiilida» väidetakse, et Jürgen Ligi on öelnud TV3le, et riigiautode erasõitude eest tulumaksu ei pea maksma.
Nagu ikka juhtub, küsis TV palju, kuid eetrisse lasi ilmselt mingi lõigutud jupikese.
Minu väited olid, et riigi autosid ei tohiks põhimõtteliselt erasõitudeks kasutada, ja kui seda siiski tehakse, peab sekkuma maksuamet. See põhimõte on kirjas ka tulumaksuseaduse eelnõus, mille ettevalmistamisel olen osalenud. Usaldage ikka algallikaid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

8. septembril Äripäevas ilmunud artiklis «Ettevõtjad püüavad maksust mööda hiilida» väidab advokaadibüroo Tark & Co vandeadvokaat Aare Tark, et firma auto registreerimisel eraisiku nimele tuleb tasuda varem sõiduki ettevõtte põhivarasse kandmisel tagasiarvestatud käibemaks. See lihtne nõuanne osutub karuteeneks ettevõttele, kes asub selliseid seadusega vastuolus olevaid nõuandeid täitma.
Juhime lugejate tähelepanu Eesti Vabariigi käibemaksuseadusele. § 18, lõige 4, punkt 2 ütleb meile järgmist: Maksustatavalt käibelt arvestatud käibemaksust ei arvata maha käibemaksu, mille registreeritud maksukohuslane on tasunud sõiduautode ja nende tarbeks mootorikütuse soetamisel, välja arvatud käesoleva § 4 lõikes 1 sätestatu. (Vt RT I, 1996, 76, 1344).
Artiklis on jäetud tähelepanuta asjaolu, et rahandusministeeriumi võimalik määrus saab puudutada ainult ettevõtjaid, kes kasutavad sõiduautosid ettevõtluses oma töötajate sõidutamiseks ning kellel sõiduautode kasutamine pole põhikirjajärgne tegevusala. Enne kui mingeid soovitusi ja nõuandeid jagada, oleks tark tutvuda rahandusministeeriumi määrusega.
Kindlaid soovitusi veel jagada ei saa, kuid sellest hoolimata tasuks ettevõtetel tähelepanu koondada liisitud sõidukite ümbervormistamisele ja sellega kaasnevatele kuludele ja lepingutele.
Kindlasti on kõige mõistlikum jätta endiselt sõidukid ettevõtte nimele, kuid tuleb põhjalikult läbi mõelda sõidukite kasutamise ja ettevõtte tegevusaladesüsteem .

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele