• OMX Baltic−0,05%292,37
  • OMX Riga0,46%889,4
  • OMX Tallinn−0,34%1 857,12
  • OMX Vilnius0,16%1 138,74
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1000,14%8 644,14
  • Nikkei 2250,93%37 396,52
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • OMX Baltic−0,05%292,37
  • OMX Riga0,46%889,4
  • OMX Tallinn−0,34%1 857,12
  • OMX Vilnius0,16%1 138,74
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1000,14%8 644,14
  • Nikkei 2250,93%37 396,52
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • 16.09.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Masuudivedu kasvab hoolimata piirangust

Eesti suurima kütust vedava ASi Pakterminal juhatuse esimees Raivo Vare ütles eile, et tema ettevõttel jääb Venemaa viimasel ajal kehtestatud piirangute tõttu koos masuudiga septembris töötlemata ligi 100 000 tonni vedelkütust. Samas kinnitas Vare, et Pakterminal ei kanna paari kuu pärast aastakokkuvõtteid tehes kahju, sest lähiajal on prognoosida Venemaa masuudiekspordi suurt kasvu. «Minu andmetel on Venemaal kütuselaod praegu täis ning Venemaa riigieelarve ootab makse nn elavas rahas,» selgitas ta. «Venelased lähevad praegu kütuse väljavedu korraldades üle kvootide süsteemilt maksustamise süsteemile, millega kaasneb maksude tõus ja üleminekuaja segadus.»
Venemaa asepeamister Nikolai Aksjonenko kirjutas eile alla määrusele, millega kehtestatakse toornaftale ja toornaftasaadustele alates 22. septembrist tonni pealt 7,5 euro suurune ekspordimaks.
Vare sõnul ootavad transiidifirmad oktoobris Venemaa masuudiekspordi senisest jõulisemat hoogustumist. Pakterminal töötles tänavu esimese kaheksa kuuga 675 000 tonni kütust, millest enamiku, 365 000 tonni, moodustas masuut.
Teine suur kütusevedaja AS EOS kaotab piiranguga kolmandiku veoste mahust, ütles nõukogu esimees Arnout D. Lugtmeijer. «Täna EOSi transiit Venemaalt toimub endiselt, sest veame enne väljaveokeelu kehtestamise päeva deklareeritud kütust,» selgitas ta.
Eesti Raudtee juhid prognoosivad vaatamata Venemaa kütuseekspordi piirangutele senise vedude mahu säilimist, sest vähenevad kütusekogused vahetavad välja kivisüsi, koks ja teised puisteained, ütles Eesti Raudtee transpordidirektor Ivan Kappanen.
Augustis langes vedelkütuste vedu raudteel juuliga võrreldes 250 000 tonni võrra 1,65 miljoni tonnile, kuid septembriks on transiidifirmad reserveerinud vedusid 2 miljonit tonni. Kappanen ütles, et nii augustis kui ka septembri alguses töötles Eesti Raudtee 26 rongi päevas ning see arv tõenäoliselt ei vähene. «September on kvartali lõpukuu, mil venelased tavaliselt rohkem pingutavad,» lisas ta.
Tallinna Sadam prognoosib vedellasti osatähtsuse vähenemist, mis ei tekita ettevõttele raskusi, ütles juhatuse esimehe nõunik Andi Meister. «Sadama käibe kasv võib aasta lõpuni väheneda,» märkis ta.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele