Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kütuseimportija petab riiki

    Võrreldes eelmise aasta üheksa kuuga on kütusemüüjad tänavu oluliselt rohkem Eestisse sisse deklareerinud kerget kütteõli, sama palju on vähenenud aga autokütusena lubatava diislikütuse import. Samad kütusemüüjad kinnitavad, et aastaga pole mootorikütuste tarbimine Eestis vähenenud.
    Mitu ettevõtjat kinnitas eile, et on varem oma autodes erimärgistatud ahjukütust kasutanud. «Olen seda ennegi küllalt teinud,» ütles talunik, kes detsembris toimuva aktsiisitõusu puhul on valmis seda uuesti tegema.
    «Mul on firmas neli suurt veoautot ja kõik nad on ahjukütust kasutanud,» tunnistas teine ettevõtja. Mõlemad mehed soovisid jääda anonüümseks, sest politsei võib ahjukütuse kasutamise eest autoomanikku trahvida kuni 12 300 krooniga ja maksuamet ettevõtet 20 000 krooniga auto kohta.
    Neste Eesti hulgimüügi juht Rain Talmar ei välista, et kütteõli nime all sisse toodud kütusest jõuab suur osa avalikel teedel sõitvatesse autodesse. «Kui diislikütuse aktsiisi asemel oleks diiselmootori maks, langeks küsimus ära,» lisas ta.
    Samas ei usu Talmar Neste märgistatud ahjukütuse Tempera ulatuslikku kasutamist sõidukites, sest selle müük on viimasel kahel aastal vähenenud.
    «Temperaga pole miskit jama olnud ja see, et ahjukütus keerab mootori nahka, on loll jutt,» kinnitas üks veokiomanik, kes on Neste kütteõli korduvalt automootoris kasutanud.
    ASi Alexela Oil juhatuse esimees Juhan Kolk ütles, et firma ei ole võimeline diislikütuseturul konkureerima. «Ma ei ole kindel, kas see kütus, mida arvukad vahendajad pakuvad otse suurtarbijaile, on maksustatud,» sõnas ta. «Jutt, mida Õliliit juba mitu aastat räägib, on tõeks osutunud -- aktsiisi tõstmine ei suurenda maksulaekumist, vaid salakütuse turuosa,» nentis Kolk.
    Eelmisel aastal kogus riik kümne kuuga 910 miljonit krooni kütuseaktsiisi, tänavu on laekumine vaatamata vahepealsele aktsiisitõusule olnud 903 miljonit krooni.
    «See on riigi probleem, et ta ei suuda makse kokku korjata,» ütles Rain Talmar. Tema sõnul ei luba kehtivad vedelkütuste kvaliteedinõuded tuua maale diislikütust väävlisisaldusega üle 0,05%, kuid paljude Vene tootjate diislikütus ei vasta sellele nõudele.
    Diislikütuse hind tanklates on maailmaturu hinnatõusuga liginenud 7 kroonile liiter. Ahjukütust Ooker müüb Eriõli Kaubandus sellel nädalal liitrihinnaga 3.40. Firma reklaamis on kirjas, et seda sobib kasutada nii diiselmootorites kui kergel kütteõlil töötavates kateldes.
    Ahjukütust on lubatud kasutada vaid põllumajandusmasinates ja teistes sõidukites, mis ei liigu avalikel teedel.
    Rahandusministri nõuniku Daniel Vaariku sõnul on minister probleemiga kursis ja lähiajal on oodata samme olukorra muutmiseks. Rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna juhataja Lemmi Oro ütles, et on valmis esitama esmaspäeval Siim Kallasele allkirjastamiseks kütuseaktsiisi seaduse muutmise eelnõu. Tema sõnul sisaldab eelnõu mitme praegu maksuvaba kütusekomponendi maksustamist.
    Praegune aktsiisimaks diislikütuse kilogrammi pealt on 2,32 krooni, kütteõli puhul vaid 0,24 krooni. Liiter diislikütust kaalub keskmiselt 850 grammi.
  • Hetkel kuum
Jaeinvestoreid tuleb üha tõsisemalt võtta
Oma Tallinna börsi rahapaigutustega miinuses istuv värske investor teeb teene mitte ainult iseendale, vaid temasugustele jaeinvestoritele laiemalt, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Oma Tallinna börsi rahapaigutustega miinuses istuv värske investor teeb teene mitte ainult iseendale, vaid temasugustele jaeinvestoritele laiemalt, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Apple andis investoritele külma duši Suurim langus kuue aasta jooksul
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Fordi tegevjuht: jätsime kaks miljardit kasumit lauale
USA autotootja Fordi kvartalitulemused jäid prognoosidele alla, tegevjuhi sõnul jäi kaks miljardit dollarit kasumit teenimata.
USA autotootja Fordi kvartalitulemused jäid prognoosidele alla, tegevjuhi sõnul jäi kaks miljardit dollarit kasumit teenimata.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Boroditš võitis Tallinnalt 90 000 eurot
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Sõda pühkis kolmandiku Ukraina majandusest
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Raadiohommikus teeme selgeks lennunduse hetkeseisu
Äripäeva raadionädala esimeses hommikuprogrammis süveneme reisilennunduse probleemidesse ning uurime, milline on eesti lennureisija lootus paremateks ühendusteks.
Äripäeva raadionädala esimeses hommikuprogrammis süveneme reisilennunduse probleemidesse ning uurime, milline on eesti lennureisija lootus paremateks ühendusteks.

Olulisemad uudised

Ministeerium värbas Ragn-Sellsi arendusjuhi asekantsleriks
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) uueks transpordi asekantsleriks kinnitati Sander Salmu, kes alustab ametis 13. märtsil.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) uueks transpordi asekantsleriks kinnitati Sander Salmu, kes alustab ametis 13. märtsil.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.