Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kütuseimportija petab riiki

    Võrreldes eelmise aasta üheksa kuuga on kütusemüüjad tänavu oluliselt rohkem Eestisse sisse deklareerinud kerget kütteõli, sama palju on vähenenud aga autokütusena lubatava diislikütuse import. Samad kütusemüüjad kinnitavad, et aastaga pole mootorikütuste tarbimine Eestis vähenenud.
    Mitu ettevõtjat kinnitas eile, et on varem oma autodes erimärgistatud ahjukütust kasutanud. «Olen seda ennegi küllalt teinud,» ütles talunik, kes detsembris toimuva aktsiisitõusu puhul on valmis seda uuesti tegema.
    «Mul on firmas neli suurt veoautot ja kõik nad on ahjukütust kasutanud,» tunnistas teine ettevõtja. Mõlemad mehed soovisid jääda anonüümseks, sest politsei võib ahjukütuse kasutamise eest autoomanikku trahvida kuni 12 300 krooniga ja maksuamet ettevõtet 20 000 krooniga auto kohta.
    Neste Eesti hulgimüügi juht Rain Talmar ei välista, et kütteõli nime all sisse toodud kütusest jõuab suur osa avalikel teedel sõitvatesse autodesse. «Kui diislikütuse aktsiisi asemel oleks diiselmootori maks, langeks küsimus ära,» lisas ta.
    Samas ei usu Talmar Neste märgistatud ahjukütuse Tempera ulatuslikku kasutamist sõidukites, sest selle müük on viimasel kahel aastal vähenenud.
    «Temperaga pole miskit jama olnud ja see, et ahjukütus keerab mootori nahka, on loll jutt,» kinnitas üks veokiomanik, kes on Neste kütteõli korduvalt automootoris kasutanud.
    ASi Alexela Oil juhatuse esimees Juhan Kolk ütles, et firma ei ole võimeline diislikütuseturul konkureerima. «Ma ei ole kindel, kas see kütus, mida arvukad vahendajad pakuvad otse suurtarbijaile, on maksustatud,» sõnas ta. «Jutt, mida Õliliit juba mitu aastat räägib, on tõeks osutunud -- aktsiisi tõstmine ei suurenda maksulaekumist, vaid salakütuse turuosa,» nentis Kolk.
    Eelmisel aastal kogus riik kümne kuuga 910 miljonit krooni kütuseaktsiisi, tänavu on laekumine vaatamata vahepealsele aktsiisitõusule olnud 903 miljonit krooni.
    «See on riigi probleem, et ta ei suuda makse kokku korjata,» ütles Rain Talmar. Tema sõnul ei luba kehtivad vedelkütuste kvaliteedinõuded tuua maale diislikütust väävlisisaldusega üle 0,05%, kuid paljude Vene tootjate diislikütus ei vasta sellele nõudele.
    Diislikütuse hind tanklates on maailmaturu hinnatõusuga liginenud 7 kroonile liiter. Ahjukütust Ooker müüb Eriõli Kaubandus sellel nädalal liitrihinnaga 3.40. Firma reklaamis on kirjas, et seda sobib kasutada nii diiselmootorites kui kergel kütteõlil töötavates kateldes.
    Ahjukütust on lubatud kasutada vaid põllumajandusmasinates ja teistes sõidukites, mis ei liigu avalikel teedel.
    Rahandusministri nõuniku Daniel Vaariku sõnul on minister probleemiga kursis ja lähiajal on oodata samme olukorra muutmiseks. Rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna juhataja Lemmi Oro ütles, et on valmis esitama esmaspäeval Siim Kallasele allkirjastamiseks kütuseaktsiisi seaduse muutmise eelnõu. Tema sõnul sisaldab eelnõu mitme praegu maksuvaba kütusekomponendi maksustamist.
    Praegune aktsiisimaks diislikütuse kilogrammi pealt on 2,32 krooni, kütteõli puhul vaid 0,24 krooni. Liiter diislikütust kaalub keskmiselt 850 grammi.
  • Hetkel kuum
Vootele Päi: Eesti väike seitsmik võib olla Brüsselis suur kaalukeel
Euroopa lükkab jõulisema käigu sisse. Eesti kas osaleb ja teenib või vaatab ja imetleb, mistõttu eelseisvad eurovalimised on erakordselt tähtsad, kirjutab siseministri nõunik Vootele Päi.
Euroopa lükkab jõulisema käigu sisse. Eesti kas osaleb ja teenib või vaatab ja imetleb, mistõttu eelseisvad eurovalimised on erakordselt tähtsad, kirjutab siseministri nõunik Vootele Päi.
Värske tuul Tallinna börsil: Liven läheb raha küsima võlakirjadega
Kinnisvaraarendaja Liven valmistab ette Eesti esimeseks rohevõlakirjade avalikuks pakkumiseks, mille tingimused avaldatakse lähiajal. Võlakirjad jõuavad ka börsi nimekirja.
Kinnisvaraarendaja Liven valmistab ette Eesti esimeseks rohevõlakirjade avalikuks pakkumiseks, mille tingimused avaldatakse lähiajal. Võlakirjad jõuavad ka börsi nimekirja.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Advokaadibüroo Lextal muudab nime
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Nädala lood: lennujaamas valitseb aastaid üks firma, linnaasutuses paljastati bardakk
Lõppeva nädala olulisemate lugude hulka sattusid nii Tallinna linnasutuse kohta tehtud audit, lennujaamas ligi kümme aastat miljonite eest koristustöid endale haaranud üks firma ja Äripäeva investoriküsitlus.
Lõppeva nädala olulisemate lugude hulka sattusid nii Tallinna linnasutuse kohta tehtud audit, lennujaamas ligi kümme aastat miljonite eest koristustöid endale haaranud üks firma ja Äripäeva investoriküsitlus.