Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennuväli pidas vastu

    Mõni kuu tagasi vajus Tallinna lennuväljal läbi perrooni reisilennuk Boeing 737. Novembris juhiti samale perroonile maailma suurim transpordilennuk AN 124.
    Remonditud perroon pidas vastu ja Tallinna lennuväli tõestas, et suudab vastu võtta maailma suurimaid lennukeid. Tallinna lennuvälja turundusdirektori asetäitja Sven Ratassepp ei tee sündmusest numbrit. Tema ütlusel käisid ettevalmistustööd lennuhiiglase maandumiseks tavalise rutiini korras. Taolist rutiini on Tallinna lennuväljal olnud varem vaid korra, kui 1995. aastal rekonstrueeritud lennuraja avamise tseremoonial demonstreeriti samuti AN 124 maandumist ja õhkutõusmist.
    Schenker-BTLi lennuosakonna juhataja Gunnar Aru leiab, et Tallinna lennuvälja kasutamine kaubavedude transiitlennuväljana on majanduslikult mõttekas. Tehnilised tingimused on Tallinna lennuväljal olemas ja ka lennuväljamaksud on soodsad.
    Seekord tõi Schenker-BTL AN 124ga Tallinna 169 tonni mobiilsidejaamu. Mitmekümne miljoni kroonist lasti vedasid kohale lisaks ANile ka kaks IL 76 lennukit. Eestist viiakse mobiilsidejaamad maismaatranspordiga edasi Venemaale. AN 124 jaoks puuduvad sealsetes sihtpunktides vajaliku tehnilise tasemega lennuväljad.
    Suurte kaubalennukite kasutamist piirabki peamiselt nende raskus, mis seab kõrgendatud nõuded lennurajale, ja tugev müra, mistõttu paljudes riikides võivad transpordilennukid maanduda ainult spetsiaalsetel cargo-lennuväljadel. Eestis saab AN 124 tüüpi lennuk maanduda ainult Tallinna lennuväljal. Teised lähemad maandumisvõimalused on naaberriikide Soome ja Läti lennuväljadel.
    «Alguses see AN 124 ei tundunudki nii suur, aga kui lõpuks maha tuli ja ma juhi kabiini pääsesin, siis tundus, nagu oleksin kõrghoones,» räägib Schenker-BTLi lennuosakonna juhataja Gunnar Aru muljest, mille jättis maailma suurim lennuk.
    Selliste kõrghoonetele sarnanevate lennukitega on võimalik vedada peaaegu kõike -- autosid, tanke, ronge jne. Arvutades AN 124 kandejõu ümber elevantidesse, selgub, et lennuk suudaks õhku tõsta 20 täiskasvanud elevanti.
    AN 124 tühjaks laadimine võtab aega 10--12 tundi. Boeing 747 400F tühjendatakse kaubast tunni ajaga, sest Boeingul on kaup laadimisalustel, mis võimaldab kaupa kiiremini liigutada.
  • Hetkel kuum
Avo Blankin: Saaremaa püsiühendus ja Rail Baltic võiks olla kaks ühes projekt
Eesti riik vajab infrastruktuuri arenguks visiooniga arhitekti-teenistust, ehitajad killustikku, saarlased aga püsiühendust, kirjutab pensionär Avo Blankin arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti riik vajab infrastruktuuri arenguks visiooniga arhitekti-teenistust, ehitajad killustikku, saarlased aga püsiühendust, kirjutab pensionär Avo Blankin arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
EfTENi uusima fondi saab turult kätte alla puhasväärtuse
EfTEN United Property Fund osaku puhasväärtus (NAV) oli detsembri lõpus 10,82 eurot, samas osaku hind turul on 9,5 eurot.
EfTEN United Property Fund osaku puhasväärtus (NAV) oli detsembri lõpus 10,82 eurot, samas osaku hind turul on 9,5 eurot.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Coop Eesti uus juht vihjas, et kauplustekett on ostulainel
Eesti suurim jaekaubanduskett Coop Eesti, millele kuulub praegu ligi veerand turuosast, ihkab veelgi kasvada. Konkurendid, kes on täna vaevas ja tunnevad, et turgu ise võtta ei jõua, võivad minna Coopi jutule, rääkis ettevõtte peatne juht Rainer Rohtla.
Eesti suurim jaekaubanduskett Coop Eesti, millele kuulub praegu ligi veerand turuosast, ihkab veelgi kasvada. Konkurendid, kes on täna vaevas ja tunnevad, et turgu ise võtta ei jõua, võivad minna Coopi jutule, rääkis ettevõtte peatne juht Rainer Rohtla.
“Äripäev eetris”: Scholz tegi end tankidega veiderdamisega lolliks
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Riigikohus: prokuratuur peab ajakirjanikele trahvi taotlemist usutavalt põhjendama Prokuratuur: meile jäi õigus otsustada avaldamise üle
Eesti Ekspressi ajakirjanikud pääsevad prokuratuuri trahvist, mis neile määrati Swedbanki uurimisest kirjutatud loo eest.
Eesti Ekspressi ajakirjanikud pääsevad prokuratuuri trahvist, mis neile määrati Swedbanki uurimisest kirjutatud loo eest.

Olulisemad uudised

Õiguskantsler: kaamera kasutamine tehnoülevaatusel ei saa olla ülevaataja kulu
Transpordiamet nõuab tehnoülevaatajatelt kaamerate ja salvestamise kasutamist, õiguslikku alust selle ettevõtjate rahakoti kanda jätmiseks ei ole.
Transpordiamet nõuab tehnoülevaatajatelt kaamerate ja salvestamise kasutamist, õiguslikku alust selle ettevõtjate rahakoti kanda jätmiseks ei ole.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.