Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennuväli pidas vastu

    Mõni kuu tagasi vajus Tallinna lennuväljal läbi perrooni reisilennuk Boeing 737. Novembris juhiti samale perroonile maailma suurim transpordilennuk AN 124.
    Remonditud perroon pidas vastu ja Tallinna lennuväli tõestas, et suudab vastu võtta maailma suurimaid lennukeid. Tallinna lennuvälja turundusdirektori asetäitja Sven Ratassepp ei tee sündmusest numbrit. Tema ütlusel käisid ettevalmistustööd lennuhiiglase maandumiseks tavalise rutiini korras. Taolist rutiini on Tallinna lennuväljal olnud varem vaid korra, kui 1995. aastal rekonstrueeritud lennuraja avamise tseremoonial demonstreeriti samuti AN 124 maandumist ja õhkutõusmist.
    Schenker-BTLi lennuosakonna juhataja Gunnar Aru leiab, et Tallinna lennuvälja kasutamine kaubavedude transiitlennuväljana on majanduslikult mõttekas. Tehnilised tingimused on Tallinna lennuväljal olemas ja ka lennuväljamaksud on soodsad.
    Seekord tõi Schenker-BTL AN 124ga Tallinna 169 tonni mobiilsidejaamu. Mitmekümne miljoni kroonist lasti vedasid kohale lisaks ANile ka kaks IL 76 lennukit. Eestist viiakse mobiilsidejaamad maismaatranspordiga edasi Venemaale. AN 124 jaoks puuduvad sealsetes sihtpunktides vajaliku tehnilise tasemega lennuväljad.
    Suurte kaubalennukite kasutamist piirabki peamiselt nende raskus, mis seab kõrgendatud nõuded lennurajale, ja tugev müra, mistõttu paljudes riikides võivad transpordilennukid maanduda ainult spetsiaalsetel cargo-lennuväljadel. Eestis saab AN 124 tüüpi lennuk maanduda ainult Tallinna lennuväljal. Teised lähemad maandumisvõimalused on naaberriikide Soome ja Läti lennuväljadel.
    «Alguses see AN 124 ei tundunudki nii suur, aga kui lõpuks maha tuli ja ma juhi kabiini pääsesin, siis tundus, nagu oleksin kõrghoones,» räägib Schenker-BTLi lennuosakonna juhataja Gunnar Aru muljest, mille jättis maailma suurim lennuk.
    Selliste kõrghoonetele sarnanevate lennukitega on võimalik vedada peaaegu kõike -- autosid, tanke, ronge jne. Arvutades AN 124 kandejõu ümber elevantidesse, selgub, et lennuk suudaks õhku tõsta 20 täiskasvanud elevanti.
    AN 124 tühjaks laadimine võtab aega 10--12 tundi. Boeing 747 400F tühjendatakse kaubast tunni ajaga, sest Boeingul on kaup laadimisalustel, mis võimaldab kaupa kiiremini liigutada.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.