Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    USA internetihiid tahab turuliidriks tõusta ka Euroopa autoturul

    1995. aastal USAs alustanud Autobytel on juba hõivanud 40% USA turust, vahendades kuus umbes 40 000--50 000 autoostutehingut koguväärtuses 1,2 miljardit dollarit. Tihenev konkurents sunnib firmat edasi liikuma ka seni suhteliselt puutumata Euroopa turule, kus internetimüük peaks aastaks 2002 kasvama praeguselt 30 miljardilt dollarilt 425 miljardile dollarile.
    Eelkõige peaks ärile kaasa aitama suur vahe Euroopa ja USA autode hindades -- Euroopa hinnad on kohati kuni 20 protsenti kõrgemad.
    Suurbritannias ja Rootsis müüb Autobytel juba hiireklõpsuga nii uusi kui ka kasutatud autosid ning vahendab teenuseid alates finantseerimisest ja kindlustusest teeninduse ning varuosadeni.
    Läinud nädalal avalikustatud Euroopa strateegia järgi tahab firma edasi liikuda Taani, Norrasse, Soome ja Hollandisse ning luua esimese üleeuroopalise interneti-automüügifirma. Sihikul on ka suured turud Saksamaal, Prantsusmaal ja Itaalias.
    Autobyteli juht Mark Lorimer ei tee ambitsioonidest saladust -- firma eesmärk on hõivata paari aastaga samasugune turuosa kui USAs ning tõusta Euroopa turu liidriks.
    Potentsiaal on suur -- ennustuste järgi on aastaks 2003 Euroopas internetiühendus enam kui 47 miljonil majapidamisel.
    Tänaseks on ka mitmed autotootjad, nagu Ford ja General Motors, alustanud oma sõidukite müüki internetis. Tõeline konkurents tootjate ja ainuüksi internetimüüjate vahel saab käivituda alles 2002. aasta sügisel, mil lõpevad Euroopas uute autode jaemüügile kehtestatud eritingimused. Kuni selle ajani saavad internetifirmad olla vaid vahendajaks ostjate ning olemasolevate automüüjate vahel.
    Rootsis, mis on Autobyteli üks testturge Euroopas, ei ole uus autoostu viis veel kuigi hästi omaks võetud. Endiselt eelistatakse autot kaupluses ise katsumas käia ja proovisõitu teha erinevalt ameeriklastest, keda sellised asjad järjest vähem huvitavad.
    «Umbes 9 protsenti on selliseid ostjaid, kes ei pea vajalikuks autot enne ostu oma silmaga näha,» ütles Mark Lorimer. «Kogu interneti kaudu ostmise mõte on ju tegelikult aega kokku hoida.»
    Euroopas on selliseid ostjaid praegu vaid paar protsenti.
    Autor: DN
  • Hetkel kuum
Noored küsivad palka nii, et maa must? Väga hea!
Noorte kõrge palgasoov on normaalne ja viib edasi, pole siin iriseda midagi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Noorte kõrge palgasoov on normaalne ja viib edasi, pole siin iriseda midagi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.