• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • 11.01.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

USA internetihiid tahab turuliidriks tõusta ka Euroopa autoturul

1995. aastal USAs alustanud Autobytel on juba hõivanud 40% USA turust, vahendades kuus umbes 40 000--50 000 autoostutehingut koguväärtuses 1,2 miljardit dollarit. Tihenev konkurents sunnib firmat edasi liikuma ka seni suhteliselt puutumata Euroopa turule, kus internetimüük peaks aastaks 2002 kasvama praeguselt 30 miljardilt dollarilt 425 miljardile dollarile.
Eelkõige peaks ärile kaasa aitama suur vahe Euroopa ja USA autode hindades -- Euroopa hinnad on kohati kuni 20 protsenti kõrgemad.
Suurbritannias ja Rootsis müüb Autobytel juba hiireklõpsuga nii uusi kui ka kasutatud autosid ning vahendab teenuseid alates finantseerimisest ja kindlustusest teeninduse ning varuosadeni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Läinud nädalal avalikustatud Euroopa strateegia järgi tahab firma edasi liikuda Taani, Norrasse, Soome ja Hollandisse ning luua esimese üleeuroopalise interneti-automüügifirma. Sihikul on ka suured turud Saksamaal, Prantsusmaal ja Itaalias.
Autobyteli juht Mark Lorimer ei tee ambitsioonidest saladust -- firma eesmärk on hõivata paari aastaga samasugune turuosa kui USAs ning tõusta Euroopa turu liidriks.
Potentsiaal on suur -- ennustuste järgi on aastaks 2003 Euroopas internetiühendus enam kui 47 miljonil majapidamisel.
Tänaseks on ka mitmed autotootjad, nagu Ford ja General Motors, alustanud oma sõidukite müüki internetis. Tõeline konkurents tootjate ja ainuüksi internetimüüjate vahel saab käivituda alles 2002. aasta sügisel, mil lõpevad Euroopas uute autode jaemüügile kehtestatud eritingimused. Kuni selle ajani saavad internetifirmad olla vaid vahendajaks ostjate ning olemasolevate automüüjate vahel.
Rootsis, mis on Autobyteli üks testturge Euroopas, ei ole uus autoostu viis veel kuigi hästi omaks võetud. Endiselt eelistatakse autot kaupluses ise katsumas käia ja proovisõitu teha erinevalt ameeriklastest, keda sellised asjad järjest vähem huvitavad.
«Umbes 9 protsenti on selliseid ostjaid, kes ei pea vajalikuks autot enne ostu oma silmaga näha,» ütles Mark Lorimer. «Kogu interneti kaudu ostmise mõte on ju tegelikult aega kokku hoida.»
Euroopas on selliseid ostjaid praegu vaid paar protsenti.
Autor: DN

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele