ET numbrivahetus tähendab, et pean muutma oma firmas blankette ja nimekaarte, kus on peal vanad telefoni- ja faksinumbrid. Mis ulatuses ET seda tegevust kompenseerib?
Eesti Telefon ei kompenseeri visiitkaartide jms seotud kulusid, nii nagu seda ei teinud ka Eesti Post postiindekseid vahetades ega ARK uutele autonumbrimärkidele üle minnes. Küll aga ütleb teategeneraator uue numbri vanal numbril helistamisel kuni detsembrini neile era- ja äriklientidele, kelle telefoninumber muutub kas 15. aprillil või 14. mail projekti Tallinn 100 raames. Teategeneraatori ?omamine? ja sellelt teate kuulamine on tasuta.
Digitaliseerimine on Eesti Telefonile keerukas ja kulukas tegevus ning kahjuks kaasneb sellega ka kliendile numbri muutumisest tingitud ajutisi ebamugavusi. Kuid digitaliseerimise käigus paraneb märgatavalt telefoniomaniku telefoni- ja internetiühendus ja avaneb tema jaoks uusi võimalusi, mis ei olnud vanades jaamades võimalikud.
Kui minu kodune number ei ole avalik, siis kuidas on numbrimuudatuste käigus kaitstud salastatud numbrid, kas ka nende kohta saab uue numbri internetist teada?
Eesti Telefon ei ole internetti riputanud isikuandmeid, vaid ainult muutuvate numbrite vastavuse kujul: uus number ? vana number. Seega kui teie number on praegu salastatud, st keegi ei tea, et just teie selle omanik olete, siis jääb ta salastatuks edaspidigi.
Miks ainult Tallinn 100 projekti käigus vahetatavatele numbritele pannakse Eesti Telefoni poolt tasuta automaatvastaja, aga tavalise digitaliseerimise käigus mitte? Kas tavalise digitaliseerimise puhul rakendab Eesti Telefon ka suunamist (minu vanale numbrile tulev kõne suunatakse kohe edasi uuele numbrile)?
Teategeneraatorite paigalduse teeb võimalikuks just nn ennetav numbrimuudatus, mida varem pole tehnilise valmisoleku puudumise tõttu kunagi tehtud. Nn tavalisel digitaliseerimisel lülitatakse telefonid aga kohe digijaama, mille käigus muutuvad ka numbrid.
Suunamisi vanalt numbrilt uuele saab teha vaid digijaamades ja seda ka tehakse diginumbrilt diginumbrile ülemineku korral. Selleks peab telefoniomanik kirjutama avalduse teeninduskeskuses. Kuu- ja liitumistasu suunamisteenuse puhul pole. Analoogjaamades pole aga teatavasti suunamist võimalik kasutada. Samuti on piiratud automaatvastajate kasutamine, kuna need tuleks sel juhul analoogjaama füüsiliselt igale numbrile paigaldada, see on aga nii suurte mahtude juures keerukas. Sellegipoolest saab telefoniomanik nende numbrimuudatuste korral, kus telefon lülitatakse analoogjaamast digitaaljaama, vajadusel tellida automaatvastaja, mille kuutasu on 190 krooni ja liitumine 100 krooni.