• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,37%39 934,24
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,37%39 934,24
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • 28.06.00, 15:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hiiumaa vaheline meretee on sügisese laevaliikluse ohutuse seisukohalt liiga madal

Hiiumaa ja mandri vahelise meretee garanteeritud sügavus on Rukkirahu ja Heltermaa kanalite kitsendamise tulemusel tänaseks 4,8 meetrit, mis võimaldab suurtel laevadel Scania ja Ofelia kõrge veetasemega ja hea ilmaga ohutult sõita, kuid sügisel ja talvel ning tormide ajal on ohutuks sõiduks vajalik sügavus vähemalt 5 - 5,3 meetrit, rääkis Saaremaa laevakompanii tegevdirektor Tõnis Rihvk.
Praegune sügavus on kahtlemata parem kui vahepeal veeteede ameti poolt garanteeritud 4,5 meetrit, mis pani kaptenid väga riski piirile, kuid pidevat suurte laevade käigushoidmist sellega veel kahjuks garanteerida ei saa.
Scania ja Ofelia saavad pidevalt liinil olla siis, kui meretee miinimumsügavus on 5 - 5,3 meetrit. Selline sügavus võimaldab ohutult sõita kõigis ilmastikuoludes ja kõigil aastaaegadel.
Viimaste nädalate eest tänab Saaremaa Laevakompanii ilmataati, kes on hoidnud hea ilma ja kõrge veeseisu, mis on võimaldanud Scanial ja Ofelial sõita ja seetõttu pole ka järjekorrad mandri ja Hiiumaa vahelises laevaliikluses väga pikaks kasvanud, rääkis Rihvk.

Artikkel jätkub pärast reklaami

'Loodame väga, et vabariigi valitsus ja teede- ja sideministeerium võtab kanalite süvendamise oma südameasjaks ja selleks leitakse raha veel käesoleval aastal,' lausus ta, 'Meretee Hiiumaale on ju ühe Eesti maakonna peamine ühendustee ülejäänud riigiga.'
Suured parvlaevad Scania ja Ofelia on ostetud kooskõlastatult Teede- ja Sideministeeriumiga. Hinnalt, mahutavuselt ja ka jääklassilt sobivaid parvlaevu ei ole Euroopas kuigi palju, sisuliselt võib neid leida vaid Skandinaavimaadest. Seetõttu ei ole valikuvõimalus kuigi suur ja madalama süvisega ning samas jääkindlaid laevu on mõni üksik ja need ei ole müügis või on liiga kallid.
Spetsiaalselt uue laeva tellimine läheks aga kasutatud ja kapitaalremondi läbi teinud laeva ostmisest mitu korda kallimaks, mis viiks paratamatult üles ka piletihinnad. Seega on praegused laevad igas mõttes kõige optimaalsem lahendus.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele