Hiiumaa ja mandri vahelise meretee garanteeritud sügavus on Rukkirahu ja Heltermaa kanalite kitsendamise tulemusel tänaseks 4,8 meetrit, mis võimaldab suurtel laevadel Scania ja Ofelia kõrge veetasemega ja hea ilmaga ohutult sõita, kuid sügisel ja talvel ning tormide ajal on ohutuks sõiduks vajalik sügavus vähemalt 5 - 5,3 meetrit, rääkis Saaremaa laevakompanii tegevdirektor Tõnis Rihvk.
Praegune sügavus on kahtlemata parem kui vahepeal veeteede ameti poolt garanteeritud 4,5 meetrit, mis pani kaptenid väga riski piirile, kuid pidevat suurte laevade käigushoidmist sellega veel kahjuks garanteerida ei saa.
Scania ja Ofelia saavad pidevalt liinil olla siis, kui meretee miinimumsügavus on 5 - 5,3 meetrit. Selline sügavus võimaldab ohutult sõita kõigis ilmastikuoludes ja kõigil aastaaegadel.
Viimaste nädalate eest tänab Saaremaa Laevakompanii ilmataati, kes on hoidnud hea ilma ja kõrge veeseisu, mis on võimaldanud Scanial ja Ofelial sõita ja seetõttu pole ka järjekorrad mandri ja Hiiumaa vahelises laevaliikluses väga pikaks kasvanud, rääkis Rihvk.
Artikkel jätkub pärast reklaami
'Loodame väga, et vabariigi valitsus ja teede- ja sideministeerium võtab kanalite süvendamise oma südameasjaks ja selleks leitakse raha veel käesoleval aastal,' lausus ta, 'Meretee Hiiumaale on ju ühe Eesti maakonna peamine ühendustee ülejäänud riigiga.'
Suured parvlaevad Scania ja Ofelia on ostetud kooskõlastatult Teede- ja Sideministeeriumiga. Hinnalt, mahutavuselt ja ka jääklassilt sobivaid parvlaevu ei ole Euroopas kuigi palju, sisuliselt võib neid leida vaid Skandinaavimaadest. Seetõttu ei ole valikuvõimalus kuigi suur ja madalama süvisega ning samas jääkindlaid laevu on mõni üksik ja need ei ole müügis või on liiga kallid.
Spetsiaalselt uue laeva tellimine läheks aga kasutatud ja kapitaalremondi läbi teinud laeva ostmisest mitu korda kallimaks, mis viiks paratamatult üles ka piletihinnad. Seega on praegused laevad igas mõttes kõige optimaalsem lahendus.